• Σελίδες

  • Φρέσκα κείμενα

  • Το μακρύ και το κοντό μας…

    mpampakis στο Λείπεις
    masterpcm στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    Stavrula στο Λείπεις
    Snowball στο Λείπεις
    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    Stavrula στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    Snowball στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    kaltsovrako στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
  • a

  • Μαΐου 2006
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ.   Ιον. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Στις ντουλάπες του αρχείου

  • Μεταστοιχεία

Θαλασσινά αρπακτικά

Οι πλοιοκτήτες που κάνουν τις ακτοπλοϊκές γραμμές θέλουν, λέει, να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες που μας προσφέρουν. Αποφάσισαν λοιπόν ότι για να γίνει αυτό πρέπει να απελευθερωθούν τα ναύλα και, αφού συννενοήθηκαν όλοι μαζί, ετοιμάζουν δεσίματα πλοίων στα λιμάνια και τέτοια όμορφα, όπως γράφει εδώ. Αποφάσισαν μόνοι τους, ανεξάρτητα από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, να λειτουργούν "υπό καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης". Υποτίθεται ότι δεν πρέπει ως πελάτες να ανησυχούμε, γιατί ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε πτώση τιμών. Και καλά.

Τώρα, γιατί εμένα μου ακούγεται ανησυχητικό να μαζεύονται οι πλοιοκτήτες, να αποφασίζουν ανεξάρτητα από το Υπουργείο που τους επιβλέπει, να έχουν το θράσος να το ανακοινώνουν και να μας λένε ότι σε άλλα θέματα (π.χ. ναύλα) θα είναι ανταγωνιστές και όχι συννεοήσιμοι σύμμαχοι; Θυμάστε μήπως τα σούπερ-μάρκετ και το πώς αποδείχτηκε ότι εναρμονίζουν τις τιμές τους; Δεν βρωμάει κι εδώ ακριβώς η ίδια λογική; Στο μόνο τομέα που λειτουργεί ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα υπέρ του καταναλωτή είναι οι τηλεπικοινωνίες και αυτό επειδή υπάρχει η ΕΕΤΤ και έχει το mentalite να σπάει συμφωνίες (π.χ. όταν επέβαλε πρόστιμο ενός εκατομμυρίου ευρώ στις εταιρείες κινητής για την ταυτόχρονη αύξηση των χρεώσεων στα SMS).

Έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα μετακινήσεων από – προς νησιά, καθώς ξέρω τι σημαίνει να είναι χειμώνας και να εξαρτάσαι από ένα πλοίο κάθε 2 ή 3 ημέρες. Δεν πιστεύω ότι οι τιμές των ναύλων θα επηρεαστούν από οποιονδήποτε ανταγωνισμό, αλλά θεωρώ δεδομένο ότι θα υπάρξει συμφωνία "κυρίων" για το επίπεδο των τιμών. Άνθρωποι που είναι σε θέση να βγαίνουν και να λένε ότι αγνοούν το επιβλέπον Υπουργείο θυμίζουν μάλλον τις "εταιρείες" του Δον Κορλεόνε παρά περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού. Φοβάμαι ότι στα επόμενα χρόνια τα αρπακτικά της θάλασσας θα μας κάνουν προσφορές που δεν θα μπορούμε να αρνηθούμε, και τελικά θα μας φράζουν τον δρόμο προς τα νησιά. Και τον χρειαζόμαστε ανοιχτό τον δρόμο αυτό!

Advertisements

Ένα Σχόλιο

  1. Κάπου διάβαζα ότι οι πλοιοκτήτες αναφέρουν ως παράδειγμα το καθεστώς που επικρατεί στην Αδριατική.
    Όπου τα μόνα νησιά που υπάρχουν είναι έξω από την Κροατία, σε μια απόσταση από τη στεριά, όση είναι η Εύβοια από τη Στερεά.
    Όπου οι κλιματολογικές συνθήκες είναι τελείως διαφορετικές.
    Η εξίσωση «υγιής ανταγωνισμός = πτώση τιμών» δεν δούλεψε αλλού, θα δουλέψει εδώ, που ο άλλος κόβεται να πάει στο σπίτι του;
    Ή μήπως εννοούν ότι θα χαρατσώνουν τους τουρίστες και θα κάνουν τρελές εκπτώσεις στους μόνιμους κατοίκους;
    Και εν τω μεταξύ ο καθ’ ύλην αρμόδιος εκπαιδεύεται στο Θέατρο Σκιών…

    μινάρες με κράνος βίκινγκς… ασταδιάλα ρε…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: