• Σελίδες

  • Φρέσκα κείμενα

  • Το μακρύ και το κοντό μας…

    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    εύη στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    mpampakis στο Λείπεις
    masterpcm στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    Stavrula στο Λείπεις
    Snowball στο Λείπεις
    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    Stavrula στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
  • a

  • Δεκέμβριος 2006
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ.   Ιαν. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Στις ντουλάπες του αρχείου

  • Μεταστοιχεία

Το σεξιστικό ποστ

Οι γνωστοί – άγνωστοι μπλογκόλιθοι της ελληνικής μπλογκόσφαιρας (εγώ τον εξής έναν διαβάζω δηλαδή, αλλά κι άλλοι έγραψαν σχετικά τις τελευταίες μέρες) περνάνε μια φάση έντονου προβληματισμού σχετικά με το δίπολο άντρας – γυναίκα, γύρω από θέματα ρόλων, έρωτα, ηλικίας συνταξιοδότησης και εύρους πουτανιάς. Ζηλεύοντας την δόξα τους ποθώ κι εγώ να μπω στο πεδίο μάχης των φύλων και να δηλώσω ευθαρσώς από το μετερίζι μου ότι:

Ποτέ δεν βοήθησα και ποτέ δεν πρόκειται να βοηθήσω στις δουλειές του σπιτιού.

B’ μέρος του ποστ:  

Semantics είναι λέξη των συμμάχων Αγγλοσαξώνων και εννοεί την έμφαση στο επιλεγέν λεκτικό μιας φράσης. Η (ορθή ή μη) εμμονή στην ακριβή έκφραση αυτών που εννοούμε.Φυσικά δεν γράφω λεξικό εδώ μέσα, οπότε ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ. Η ουσία πέφτει περίπου εκεί που ο σοφός λαός οριοθετεί την «γλώσσα λανθάνουσα».

Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει ακρίβεια στην έκφραση και νομίζω ότι όταν μας ξεφεύγει μια λέξη ή μια φράση σχεδόν πάντα φανερώνει τι εννοούμε πραγματικά. Για παράδειγμα, όταν χρησιμοποιώ υποκοριστικά για την δουλειά κάποιου τότε τον μειώνω, όταν χρησιμοποιώ β’ πρόσωπο στην ενεργητική μεταθέτω ευθύνες, όταν μου ξεφεύγει το πόσο βαρετό είναι ένα απόγευμα με το σόϊ ξεκαθαρίζω ότι δεν θέλω να περάσω ένα τέτοιο απόγευμα, κοκ.

Σε προσωπικό επίπεδο προσπαθώ να είμαι πολύ ακριβής στο τι λέω και να εννοώ ακριβώς αυτό που είπα. Αυτό έχω διαπιστώσει ότι δεν είναι συνηθισμένη προσέγγιση, με αποτέλεσμα να μην γίνεται πάντα κατανοητό ότι αυτό που λέω και αυτό που εννοώ ταυτίζονται.

Στην παραπάνω (χμμμ… ) σεξιστική δήλωση τώρα. Το ρήμα βοηθάω έχει δύο αντικείμενα. Βοηθάω κάποιον να κάνει κάτι. Προσοχή, εμπλέκεται πάντα και δεύτερο πρόσωπο στην εξίσωση. Και υπονοείται ότι αυτό στο οποίο συμβάλω αφορά κατά βάση τον άλλον και όχι εμένα.

Δεν είναι δουλειά μου να το κάνω. Είμαι υπεράνω. Αχ, τι καλός που είμαι! Προσφέρομαι αν και όποτε θέλω και προλαβαίνω, από την χρυσή μου την καρδιά. Δεν το χρωστάω. Δεν έχω ευθύνη. Άλλος είναι αρμόδιος να τρέξει. Εγώ απλώς περνούσα και, ε, επειδή είμαι και καλός άνθρωπος έβαλα ένα χεράκι. Μου χρωστά και χάρη από πάνω επειδή βοήθησα.

Σωστά;

Ξαναδιαβάστε τώρα την παραπάνω δήλωση με αυτό κατά νου (στα μπολντ ντε!).

Μην λέει λοιπόν κανένας μεγαλόψυχος ότι «βοηθάει» στις δουλειές του σπιτιού ή στην ανατροφή των παιδιών ή στην πληρωμή των λογαριασμών ή δεν ξέρω πού αλλού. Παίδες, το ρήμα για το οποίο ψάχνετε είναι το «μοιράζομαι». Εντάξει; 😉

ΥΓ: Ναι, το ξέρω ότι είναι άσχετη η παραπομπή στον Pascal που κάνω. Το κείμενο δεν μιλά για σχέσεις ανδρών – γυναικών, στην πραγματικότητα μιλά για σχέσεις συγκατοίκων. Που, τώρα που το σκέφτομαι, δεν είναι καν απαραίτητα άνδρας – γυναίκα. Μη νομίζετε όμως ότι είναι μικρός άθλος να συμβιώσεις επιτυχώς: είναι εξίσου σημαντικό και μάλλον πιο δύσκολο από το να ερωτευτείς επιτυχώς.

Α, και το «γνωστοί – άγνωστοι» στην έναρξη το έβαλα για να υπαινιχθώ την αναρχία που επικρατεί στο μέσο. Καλό ε;

Ήταν η προβοκάτσια της Παρασκευής από το mpampakis.wordpress.com. Ευχαριστούμε που μας προτιμήσατε και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε στις (χαμηλές) πτήσεις μας.

23 Σχόλια

  1. Σας βλέπω να απάγεσθε από τις Θηλυκές Ταξιαρχίες…

    Μπαμοάκης και γιόκας μαζί….

    Σ;ΡΡΡΡΡΡ

  2. Να μπω στο μούσκιο να περιμένω το γιο σου?

  3. Να διευκρινήσω ότι στην τρέχουσα συγκυρία η καλή μου είναι σπίτι σε άδεια και πλήρως καλά στην υγεία της. Με βάση την διαθεσιμότητα του χρόνου της, το παρόν ποστ μπορεί να θεωρηθεί πλήρως υποκριτικό γιατί της τα έχω φορτώσει περίπου όλα (χεχεχε). Παρόλα αυτά, πρόκειται για μια προσωρινή όσο και ανορθόδοξη κατάσταση η οποία ήδη με κάνει να νιώθω άβολα, αλλά είναι όντως προσωρινή…

    Πιο συγκεκριμένα:

    @Μαυρόγατο:
    Λες; Και τι κάνουν αυτές οι μαινάδες στους αιχμαλώτους τους; Να ξέρω για να κάνω μπάνιο δλδ… ;^p

    @Lost:
    Χαχαχα! Τι να απαντήσω τώρα σε αυτό; Ξέρεις πώς είναι, οι πεθεροί θέλουν λίγο ντάντεμα από τις νύφες για να πέσουν. Για την πεθερά τώρα δεν ξέρω τι θα κάνουμε! 😉
    Καλώς ήλθες είπα; Λέω τώρα.

  4. Δεν τολμώ να το φανταστώ!

    Πάντως έχω ακούσει ότι τα θύματά τους αποδημούν στον άλλο κόσμο πολύ ευτυχισμένα!

    Σ;))))

  5. Ε, άμα είναι έτσι, να το σκεφτούμε σαν πρόταση!

    Ψιτ! Τίποτα φωτογραφίες έχεις; χαχαχαχα ;^)

    Άντε καληνύχτα, αποσύρομαι!

  6. Καληνύχτα
    (καλά,εσύ αποσύρθηκες νωρίς…Σ;+))))))

  7. Χαμηλές πτήσεις, ε; ανιχνεύσεις πες καλύτερα…
    Τα σέβη μου κ. ανιχνευτά!:-)

  8. Μπαμπάκη είσαι ένα βήμα μπροστά.

  9. @Μαύρο Γάτο:
    Σταμάτα να αντιγράφεις τον Μίσσιο και δείξε κατανόηση στον παντρεμένο μικροαστό με παιδί, που έκανε απανωτά 12ώρα στο γραφείο αυτή την εβδομάδα! :^)
    Να σημειωθεί ωστόσο ότι το timestamp είναι δυο ώρες πίσω, οπότε δεν ήταν τόοοοοοοοσο νωρίς που αποσύρθηκα! (παρηγοριά στον άρρωστο λέγεται αυτό)

    @Ροδιά:
    Ανταποδίδω αγαπητή! :^)
    Καιρό έχουμε να τα πούμε από κοντά, ε; Κάτι πρέπει να κανονιστεί μου φαίνεται…

    @Λεξ:
    Ό,τι μπορούμε κάνουμε αδελφέ!

    Καλημέρα σε όλους, καλό ΣΚ να έχουμε!

  10. α) Μπλογκόλιθος είσαι και φαίνεσαι
    β) Κρίνοντας από την αστακομακαρονάδα σου, ασχολείσαι με τα της κουζίνας περισσότερο απ’ ότι θα ήθελες να παραδεχτείς
    γ) Είμαι υπέρ της μοιρασιάς. Παντού όμως- if you know what I mean.

    Φεμινίσταρε. Ε φεμινίσταρε :PPPP

  11. Δεν σε προλαβαίνω ρε Μπαμπάκη. Ακρίβεια ξεακρίβεια στην έκφραση, βοηθάω ή μοιράζομαι, πάρε τη σκούπα τώρα γιατί η μπαμπάκαινα πρέπει να πάρει τ’ απάνω της… Άντε μπράβο! :))

  12. @Μαύρος Γάτος:
    Όλοι οι κωμικοί μαζευτήκαμε εδώ μέσα και να δω πώς θα ξεμπλέξουμε! ;^p

    @Πασκάλ:
    Θα σας χαλάσω την πιάτσα ρε! Μπορεί να μην γράφω καλά, αλλά θα τις κάνω να με θέλουν για τη…νοικοκυροσύνη μου! χοχοχοχο

    @Ημίαιμος:
    Πάντα εκτιμούσα τους ανθρώπους που έχουν να καταθέσουν προτάσεις στο τραπέζι. Ιδιαίτερα όταν δίνουν και το παράδειγμα. Για έλα από δω αγόραρε να μου δείξεις πώς πρέπει να κρατάω την σκούπα! Έλα μπράβο!
    Σιχαμένε! (ξέρεις εσύ) 😉

  13. Γράφεις: «Μην λέει λοιπόν κανένας μεγαλόψυχος ότι “βοηθάει” στις δουλειές του σπιτιού ή στην ανατροφή των παιδιών ή στην πληρωμή των λογαριασμών ή δεν ξέρω πού αλλού. Παίδες, το ρήμα για το οποίο ψάχνετε είναι το “μοιράζομαι”. Εντάξει;»
    Και έτσι να το δεις υπάρχει ένα κενό. Και το κενό βρίσκεται στον αριθμό των επιμέρους τμημάτων που θα μοιράσεις (διαιρέσεις) το όλο (πχ τις δουλειές του σπιτιού). Υπάρχει κάποια αναλογία και ποια; Ποιος την καθορίζει και με ποια κριτήρια;

  14. Α ρε Μπαμπάκη!
    ώρες-ώρες νομίζω οτι έχεις διαβάσει τις σκέψεις μου!
    αυτήν ακριβώς την σημαντική λεπτομέρεια μεταξύ του «μοιράζομαι» και του «βοηθάω» την έχω επισημάνει και γω!
    καλό είναι να ακριβολογούμε γιατί κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται (και να γίνονται) σωστά! 😉

  15. ευχαριστώ για το welcome και υπόσχομαι να κάνω ό,τι μπορώ (κανένα τζιγγεροσαρμά, καμια πίτα με σπιτικό φύλλο, κανένα φασκόμηλο αν είστε στομαχικός. καλά τα πάω???). για την κα μπαμπάκη, τώρα, αν είναι να μου βγει Τασσώ Καββαδία, να μου το πείτε να πάρω τα μέτρα μου!

  16. «μικρός άθλος η συγκατοίκηση»;;;
    ΟΧΙ!

    γράψατε, σήμερα Μπαμπάκη, σας διάβασα όμως αφού ανέβασα το ποστ μου και σήμερα φοβήθηκα εγώ:)

    αφήστε…
    αφού τόσο σας γοητεύει η «κυριολεξία», περνάτε μιά άλλη φορά…

    γιατί αν μου θυμώσετε, δεν θα ξαναδώ εκείνην με την οποία «μοιράζεστε»…

  17. εγώ πάλι ΒΟΗΘΑΩ στη μαγειρική! τα υπόλοιπα τα μοιράζομαι!!! :ΡΡΡΡΡ

  18. Να σας στείλω καμιά 10αριά αγοράκια που ξέρω για ταχύρρυθμα; Κάνω αίτηση για δύο προγράμματα: «Ακρίβεια έκφρασης» & «Μοιράζομαι: ρήμα γνωστό -άγνωστο».
    Σας ευχαρίστώ.

  19. @Κυβικός:
    Με όποια κριτήρια μπορεί να βγει άκρη: διαθεσιμότητας, ικανότητας και καλής θέλησης. :^)
    Αμάν βρε παιδί μου όμως αυτό το δίπλωμα του μηχανικού, σε έχει καταστρέψει, όλα πρέπει να μπουν σε μεθοδολογία και κριτήρια, ουφ!
    Τι γκρινιάζω, αφού ίδιος και χειρότερος είμαι, χαχαχα

    @Jojo:
    Μα τις διαβάζω τις σκέψεις σου! Για παράδειγμα, η απάντηση για τα σουτζουκάκια είναι πάντα ναι. 😉

    @Lost:
    Ωραία, οπότε στέλνεις τα σαρμαδάκια και την πίτα με πλήρη φάκελο υποψηφιότητας και ξαναμιλάμε! ;^p

    @Allmylife:
    Μες την απορία με έχεις αφήσει. Κατ’ αρχήν δεν κατάλαβα γιατί να σου θυμώσω. Και για να είμαι ειλικρινής δεν μπόρεσα καν να δω την σύνδεση των δύο ποστ.
    Από την άλλη, είμαι τώρα στο γραφείο. Με καφέ και λίστα τηλεφωνημάτων μπροστά μου. Το βράδυ από το σπίτι με κρασί και τα φωτάκια του δέντρου να παίζουν ίσως βρω το νόημα. 🙂
    Καλημέρα!

    @Κροτ:
    Ας είμαστε ειλικρινής: υπάρχει δικαστική περιοριστική εντολή για σένα. Δεν έχεις δικαίωμα να πλησιάσεις κατσαρόλα σε απόσταση πέντε μέτρων. Ας μην απαριθμήσουμε τις τραγωδίες που έχουν συμβεί… ;^p

    @Crucilla:
    Παρακαλώ, αλλά κοστίζουμε κάτι παραπάνω. Σε είδος. Τζιγεροσαρμάδες, πίτες, τέτοια πράγματα δηλαδή χαχαχα

  20. @ lost: στη σειρά χρυσή μου, στη σειρά!!! 😉

  21. @deadend_mind:
    Ναι, θα βάλω μηχανάκι για αριθμούς, σαν αυτά που έχουν στις τράπεζες και στα ταχυδρομεία χαχαχαχα!!!

  22. ΜΗ ΣΠΡΩΧΝΕΤΕ ΚΑΛΕΕΕΕ!
    απαπά θράσος που το ‘χουν μερικές μερικές πρωινιάτικα

Σχολιάστε

