• Σελίδες

  • Φρέσκα κείμενα

  • Το μακρύ και το κοντό μας…

    mpampakis στο Λείπεις
    masterpcm στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    Stavrula στο Λείπεις
    Snowball στο Λείπεις
    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    Stavrula στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    Snowball στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    kaltsovrako στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
  • a

  • Δεκέμβριος 2006
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ.   Ιαν. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Στις ντουλάπες του αρχείου

  • Μεταστοιχεία

Once more, with feeling!

Λιγότερο από μια εβδομάδα έμεινε για τα Χριστούγεννα και το κλείσιμο του έτους. Η φυσική απορία είναι πότε πρόλαβε και πέρασε ο ρημάδης ο χρόνος. 2007 είπατε??? Δεν παίζει, συνέλθετε μάγκες, δεν ακούω τι λέτε ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να έχουμε 2007 σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.

Και έτσι φεύγει κάθε χρόνος και πιο γρήγορα, κάθε χρόνος με πιο σύντομη ανάσα. Τρεχαλητά, άγχη. Οι πελάτες συνειδητοποιούν ότι ξεχειλώνανε οι κωλάρες τους όλη την χρονιά και προσπαθούν στον ένα μήνα να βγάλουν την δουλειά των υπολοίπων. Πότε ήρθαν Χριστούγεννα; Πότε έφτασαν οι μέρες; Πώς έγινε αυτό;

Ευτυχώς η καλή μου επιμένει να στολίζουμε σπίτι σχετικά νωρίς γιατί αλλιώς δεν θα καταλάβαινα τίποτα.

Κι έχεις και το ξενέρωμα με τον κακό χαμό, δώρα, ψώνια, τραπέζια, τηλέφωνα, συγκεντρώσεις, μια ατμόσφαιρα που βρωμάει λίγο υστερία και καταναγκαστική διασκέδαση. Και αναγνωρίζουμε πλέον αυτή την υστερία και μιλάμε για το ψεύτικο μήνυμα των Χριστουγέννων και για το πώς πέφτουμε θύματα της κατανάλωσης. Τα Χριστούγεννά μας λέει δεν είναι αληθινά, δεν περνάνε μήνυμα αγάπης όταν υπάρχουν τόσα προβλήματα στον κόσμο, δεν προωθούν εορταστική ατμόσφαιρα αλλά αποτελούν αφορμή για άλογη κατανάλωση.

Κι είναι σωστά όλα αυτά, αλλά

αλλά

αλλά είναι τελικά μια γκρίνια που δεν μας αξίζει, και θα σας πω γιατί: γιατί ο ρόλος μας τα Χριστούγεννα είναι πια διαφορετικός. Δεν είμαστε εδώ για να γιορτάσουμε όπως γιορτάζαμε μικροί, δεν είμαστε για την χαλαρή ατμόσφαιρα ή τα δώρα ούτε και τα φωτάκια ή τα κάλαντα. Ούτε καν τα μελομακάρονα δεν γίνονται για τα μούτρα μας!

Όλα είναι μια παράσταση. Και σε μια παράσταση, ο θεατής πρέπει να νιώσει συγκίνηση και ενθουσιασμό. Ο θεατής είναι αυτός για τον οποίο γίνεται η γιορτή της παράστασης, όχι οι συντελεστές της. Στην πραγματικότητα, μόνο και μόνο επειδή κάποιος βρίσκεται στην θέση του θεατή είναι εφικτή η παράσταση!

Το μυστικό είναι ότι πέρασε η εποχή που μαγευόμασταν από τα Χριστούγεννα ως παιδιά. Και είναι λογικό που πέρασε. Αν αναζητάμε να γευτούμε ξανά την ίδια χαρά με ξανά τον ίδιο τρόπο προδίδουμε τον εαυτό μας, την δομή της γιορτής και, σε τελική ανάλυση, στην θέση μας στον κύκλο της ζωής (το βάρυνες Μπαμπάκη, συγκρατήσου!). Δεν είμαι πια θεατής, δεν κάθομαι αναπαυτικά στο κάθισμα περιμένοντας να με καταπλήξει το σώου. Τώρα πια έχουμε περάσει πάνω στη σκηνή ή ίσως και πίσω από αυτήν. Μιλάμε σε τρίχρονα για τον Άγιο Βασίλη, για την Αγάπη και την σημασία της, για την ομορφιά της γιορτής, της ζωής και του κόσμου.

Είναι παράσταση και, ναι, δεν ανταποκρίνεται στην απόλυτη αλήθεια. Στον κόσμο υπάρχει Πόνος, πόνος ατελείωτος, ωκεανοί ολόκληροι από δαύτον, αλλά η γιορτή είναι εδώ για τον θεατή. Και ο κάθε θεατής παρίσταται σε κάτι που είναι, με αυστηρούς όρους, ψέμα. Αλλά αυτό γίνεται σε όλες τις παραστάσεις: οι ερωτευμένοι που ορκίζονται την αιώνια αγάπη τους, απαρνιούνται το όνομά τους και σοκάρονται όταν ανακαλύπτουν ότι είναι κυκλωμένοι στην ματοβαμένη βεντέτα της Βερόνα, ξέρουν ότι υποκρίνονται. Το έχουν κάνει ήδη πολλές φορές από την πρεμιέρα. Αυτό δεν μειώνει το συναίσθημα του θεατή ούτε την μαγεία της παράστασης.

Είναι άλλος ο ρόλος μας πλέον. Και από αυτόν τον ρόλο πρέπει και μπορούμε να αντλήσουμε την χαρά των Χριστουγέννων. Σκοπός μου δεν είναι να ανοίξω δώρα, αλλά να κάνω δώρα στους γύρω μου – και ειδικά στον πιτσιρικά να τα ντύσω και με ένα αμπαλάζ παραμυθιού που θα τα κάνει ακόμα πιο μαγικά και ιδιαίτερα. Σκοπός μου δεν είναι να φάω κτηνωδώς σε τραπέζια που λυγίζουν από το βάρος της πιατέλας, αλλά να διαλέξω το κρασί που θα σφάξουμε και θα δώσει το κάτι ιδιαίτερο στο γεύμα (ήδη έχω ονοματίσει της πρωτοχρονιάς, των Χριστουγέννων παίζει ανάμεσα σε δύο). Την χαρά θα την αντλήσω από τα φωτεινά ευχαριστήρια βλέμματα των ανθρώπων μου, από τις ευχές, από τις αγκαλιές. Από την ανακούφιση που τελειώνει το 2006 (όξω!).

Και θα κάνω ό,τι πιθανό και απίθανο περάσει από το μυαλό μου για πραγματικά μαγικά Χριστούγεννα. Για το κοινό της παράστασης. Μπορεί να αλλάζουμε πόστα σε αυτή την μαγεία, μπορεί να κάνω εγώ σώου και μετά να κάθομαι στο φουαγιέ και να κολακεύομαι από την έκπληξη που μου ετοιμάζει η καλή μου, αλλά ο ρόλος μου πια είναι κυρίως αυτός του μέλους του θιάσου. Αυτή την χαρά θα πάρω, την χαρά που παίρνει το μέλος του θιάσου σε μια πετυχημένη παράσταση.

Και πιστέψτε με, είμαι αποφασισμένος να κάνω το κοινό να μπιζάρει για ώρες ολόκληρες. Άλλωστε, ζω για το χειροκρότημά του!!! 🙂

Κλείνω με τους στίχους από τον Χρονοποιό του Νιόνιου, ένα γλυκόπικρο αγαπημένο τραγούδι για τις μέρες που έρχονται:

Πρωτοχρονιές σε χρόνους άλλους
Πρωτοχρονιές με τους μεγάλους
μικρός εσύ μικρός κι ο χρόνος
αλλάζατε κι οι δυο συγχρόνως

Λίγο μετά στα δεκαεφτά
με τους γονιούς σου ήσουν πάλι
μα αισθανόσουν ήδη απών
σε συντροφιά συμμαθητών
το σπίτι σου έχανε εξουσία
κι ο χρόνος την κρυφή του ουσία

Ύστερα γιόρταζες με φίλους
σ’ ένα δωμάτιο καπνού
το θαύμα πάλι ήταν αλλού
στις παιδικές Πρωτοχρονιές σου
στο χρόνο που άλλαζε μαζί σου
πριν μεγαλώσει η αντίστασή σου

Τώρα τι κλαις και τι γκρινιάζεις
Πρωτοχρονιά είναι και γιορτάζεις
την λίγη πίστη του ενηλίκου
στην παιδική ανατολή του

Πρωτοχρονιές γιορτές του χρόνου
Πρωτοχρονιές του ραδιοφώνου
πως θα τις γιόρταζες εσύ
τώρα που έχεις το κλειδί ;

Μικρό κλειδί και σ’ οδηγάει
σ’ ένα παράσπιτο στο πλάι
σ’ ένα μικρό – μικρό πλανήτη
πλάι στο μεγάλο άδειο σπίτι

Πάει ο καιρός που οι δικοί σας
σκηνοθετούσαν την γιορτή σας
και είσ’ εσύ που πρέπει τώρα
να υψώσεις της γιορτής τα δώρα

Ποιος θα νοιαστεί και ποιος θα παίξει
Χρονοποιός ας είναι η λέξη
γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα
κι εμείς τους δίνουμε ένα σχήμα

39 Σχόλια

  1. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ??? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!!

    ΕΙΧΑ ΕΤΟΙΜΑΣΕΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΟΣΤ! ΣΕ ΜΙΣΩ, ΜΟΥ ΕΚΛΕΨΕΣ ΤΗΝ ΙΔΕΑ!!!

    (μα τέτοια σύμπτωση, ρε παιδάκι μου, μκε εκνευρίζεις όμως!!!)

  2. ευτυχισμένο το κοσμοκρατορικόν 2024
    +τοκολλημαγαρβαρυ+

  3. «…κι’ άμα διψάσεις για νερό. θα σφάξουμε»
    ένα κρασί!
    Το δικό μου το χειροκρότημα το κερδίσατε Μπαμπάκη.

  4. και δε μου λες, μιας και μου πέρασε το σοκ από την κοινή μας έμπνευση και είμαι σε θέση νασχολιάσω νορμάλ: σκοπεύεις στο ρεβεγιόν να ντυθείς κλόουν, άγιος βασίλης ή νεράιδα του χιονιού;

    (βρομοβατόμουρο!)

  5. Νεράιδα του χιονιού!

    Sans voir!

  6. Δεν θέλετε απλώς βατόμουρο;

  7. @Ρενάτα:
    (υπόκλιση)

    @Κροτ:
    Eat my dust, sucker!!!! ;^p

    @funEL:
    Γερά και ελληνικά Χριστούγεννα κι ευτυχισμένο το νέο έτος.
    Ο καιρός της πρωτοχρονιάς γαρ εγγύς!

    @allmylife:
    Τέτοια λέγε μου! 🙂

    @the return of Krot:
    Θα ντυθώ Άγιος Βασίλης και θα απαιτήσω να ντυθείτε όλοι τάρανδοι και να με σέρνετε!

    @Ντόλυ:
    Κακομοίρα μου, πρόσεχε τι εύχεσαι, γιατί μπορεί να το υποστείς! ;^p

    @allmylife again:
    Δλδ, εσύ θα έρθεις ως κιούι;
    Να προσέχεις μην σε μπερδέψουν με την τσόχα.

  8. Φίλτατε, έχεις όλα τα φόντα για να ξαναγίνεις για λίγο παιδί, μαζί με την αγαπημένη σου και τον γιόκα σου…

    Καλές και αληθινές γοιρτές

  9. Νεράιδα του χιονιού χρώματος βατομουρί! παλιοσιχαμένο τέρας!

  10. Η μαγεία είναι στο μυαλό μας τελικά. Ίσως όχι όπως τη ζούσαμε παιδιά με την αναμονή του Άγιου Βασίλη κτλ αλλά στο χέρι μας είναι να την διατηρήσουμε ζωντανή. Ειδικά όσοι έχουν παιδιά( εσύ δλδ)!
    Α, και με την ευκαιρία, να τα πω;

  11. χο χο χο (αλλά άη βασίλης ο κοκα κόλας)

    καλές γιορτές φίλε μου, τα κακά να πάνε και να μη γυρίσουν και τα καλά να σας γεμίζουν χαρά!

    ευτυχισμένος ο νέος έτος

  12. Εγώ την πρωτοχρονιά (και την παραμονή) θα λείπω. Λέω να πάω στο Chamonix για σκι. Η για ξεσκί. Ό,τι κάτσει. Το Μπαμπάκη νεράιδα, πάντως, δεν αντέχω να τον δω!

  13. Και φτιάξε την ώρα, παιδί μου… Δεν ζεις στο Λονδίνο…. τς τς τς, ψωνάρες όλοι εδώ μέσα!

  14. Πάνω που συνήθισα να γράφω 2006, πάλι αλλάζουμε ημερομηνία!
    ;-D

  15. «γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα
    κι εμείς τους δίνουμε ένα σχήμα»
    καλο-σχηματισμένο once more!with (for u) or without (for me) feeling 🙂

  16. Εισιτήρια πού κόβουμε;; 🙂

    Ό,τι καλύτερο για σένα και για την οικογένειά σου,μπαμπάκη!!!
    Με το δεξί να μπούμε στο ’07..

  17. Πωπω .. απόλυτη τηλεπάθεια με τον Χρονοποιό. Μόνο που στο μυαλό μου τριγυρνάει και η Δήμου σε εκείνο το άλλο που λέει «Τα Χριστούγεννα θα φύγουν, κάποτε όλα καταλήγουν, κάποτε τελειώνουν οι γιορτές. Πάντως, εγω το προέβλεψα ότι θα γκρινιάζεις και το 2007. Το είπα και στον Άγιο ΧοΧοΧο… είχαμε μία ενδιαφέρουσα επικοινωνία και κουτσομπολέψαμε την αφεντιά σου και μερικούς ακόμη από το μπλοκοχωριό. Για κάνε μία βόλτα στα μέρη μου να μάθεις τα .. νεώτερα 🙂

  18. Καλά σας Χριστούγεννα Μπαμπάκη!
    φιλούνια 😉

  19. Mπαμπάκη, μια ερώτηση: τι είδους… κάλαντα του έχεις μάθει του μικρού;
    🙂

  20. once again, συμφωνώ με τις απόψεις σου! (εχω βαρεθεί πια να το λεω και συ να το διαβάζεις)

    για καιρό αναρωτιόμουνα γιατί πλέον τα Χριστούγεννα με απογοητεύουν, ωσπου συνειδητοποίησα οτι φταίει αυτό ακριβώς που λες.
    οτι άλλαξαν οι ρόλοι και πλέον κανεις δεν στήνει την παράσταση για μένα.
    οπότε, τώρα πια θέλω να στήσω εγώ παράσταση για τους άλλους και μέσα απο κείνους να ξαναβρώ τη μαγεία των γιορτών.
    θαταν ιδανικό να την έστηνα για το δικό μου παιδί, αλλά αφού ακόμα δεν έχω, θα το κάνω για όσους αγαπημένούς έχω γύρω μου και για όσους ακόμα μπορώ.

    καλές γιορτές ναχετε μπαμπάκη! 🙂

  21. @Μαυρόγατο:
    Ευχαριστώ φίλε, και σε σένα και τους δικούς σου ό,τι καλύτερο!

    @Κροτ:
    Για την ακρίβεια, βατομουρί σε συνδυασμό με παλιοσιχαμενοτερατί.

    @Αλεπού:
    Τι να πεις ρε, τι να πεις, τράβα ανέβασε κανά ποστ!!! ;^p

    @Gelial:
    Να είσαι καλά, πολλές ευχές και σε σένα και να μας προσέχεις την καμινάδα όπως θα κατεβαίνεις!

    @Ντόλυ:
    Θα βγάλουμε και φωτογραφίες, don’t worry.
    Και πού να σου πω και τι θα αντιστοιχεί στο φλουρί!

    @Ντόλυ (β’):
    Είπαμε, η ώρα είναι πειραγμένη για να μπορεί να με βρίζει χωρίς πρόβλημα το Φραγκόσυκο. Δεν κοιτάς τα χάλια σου που πήγες για αναβαθμιση κι έγινε το μαγαζί γαία πυρί μιχθήτω;

    @Σοφία:
    Κι εσύ να συνεχίσεις να γράφεις 2006 για αντίδραση!

    @Άβυσσος:
    Ωραίο νικ! Καλώς ήλθες!

    @Εβελίνα:
    Ό,τι καλύτερο και σε σένα! Θα κατεβείς καθόλου Αθήνα τελικά;
    Για εισητήρια θα κανονίσω με το ticketshop, θα ενημερωθείτε εγκαίρως.

    @Οίστρος:
    Γενικά, είχα καιρό να δω γράμμα στον Άγιο Βασίλη.
    Ειδικά, γράμμα σαν το δικό σου, δε νομίζω ότι έχω δει ποτέ! 😉

    @An-Lu:
    Ό,τι καλύτερο και σε σένα!!!

    @Χρήστος:
    «Τ’ιγωνα κάλαντα μέσα στη ‘ειτονιάααααα
    Ή’θαν τα ΄Χ’ιστούγεννα
    και η Π’ωτοχ’ονιάαααααααα»
    Τέτοια.
    Πρωτότυπο, ε;

    @Jojo:
    Μη βαριέσαι, εδώ η άλλη ισχυρίζεται ότι της έκλεψα την ιδέα για ποστ. (σιγά!)
    Μια χαρά το έχεις πιάσει πάντως, και αυτό είναι και εγγύηση για να έχεις υπέροχες γιορτές! Ό,τι καλύτερο για σένα και τους δικούς σου!!!! 🙂

  22. Θα κατέβω..μάλλον κατά τις 3 του μηνός.Θα σας ενημερώσω εγκαίρως! (ένα εισιτήριο για την πρώτη σειρά,παρακαλώ… 😉 )

  23. I couldn’t agree more with you,κύριε Μπαμπάκη μας!

    Καλές γιορτές και υπέροχες χαρές να προσφέρετε στους γύρω σας!

  24. μια χαρά τα καταλαβαίνεις τα χριστούγεννα…και δεν με πειράζει προσωπικά να τα καταλαβαίνω γλυκόπικρα και τα παιδιά μέσα στην τρελή χαρά, καλά είναι έτσι

    είμαι πολύ περίεργη για το κρασί που διάλεξες 🙂 για πες για πες

  25. @Εβελίνα:
    Χμμμμ….θα λείπω κάποιες μέρες εκείνη την εβδομάδα. Τι να κάνουμε, παίρνουμε κι εμείς άδεια που και που. Μιλάμε όμως, ΟΚ; Και για την…παραλαβή του εισιτηρίου σου!

    @Blogάκι:
    Καλές γιορτές και σε σένα, σ’ ευχαριστώ πολύ! 🙂

    @Τρολ:
    Ακριβώς όπως το λες. Για να περάσουν μάγικά Χριστούγεννα τα πιτσιρίκια είμαι ικανός να κάνω περίπου τα πάντα.
    Για κρασιά, κάτσε να βρω λίγο κουράγιο θα ανεβάσω ειδικό ποστ στις επόμενες μέρες.

  26. θέλω ειδικό αφιέρωμα στο pinot noir
    ξυνόμαυρο that is 🙂

  27. @trol:
    Μες την καρδιά μου είσαι λέμε!!!
    🙂

  28. Έχω τόσον καιρό να σου γράψω! Λίγο ακόμα και θα στα έλεγα δια ζώσης…
    Φιλιά σην υπόλοιπη οικογένεια.
    Χριστούγεννα, κατ’ εξοχήν οικογενειακή γιορτή. Να την χαρείτε.

  29. Αυτό που μ´ αρέσει με τα ποστ σου είναι μια ανυπόκριτη αλήθεια που βγάζουν! Ευχές για καλά Χριστούγεννα νέε μου!

  30. Μπαμπάκη, αγαπημένε μου!

    Χρόνια γεμάτα απ’ την τρυφεράδα και την παιχνιδιάρικη διάθεση του πιτσιρικά σου, θα σου ευχηθώ.

    Να ξεχειλίζουν απ’ την αγάπη της καλής σου κι απ’ τα όνειρα που παρέα σκαρώνετε, ναι, σα μυστικά…

    Ευχές πλασμένες απ’ αγάπη, ε;
    Μπόλικες!

  31. Χρόνια πολλά.Καλά να περάσετε σήμερα.Ελπίζω αυτές οι μέρες να είναι μαγικές και να είναι έτσι όλος ο χρόνος!

  32. Μπιζ, μπιζ, μπιζ!!!!
    Και Χαμόγελα. ΠΟΛΛΑ!

  33. @goudaki:
    Ευχαριστώ! 🙂

    @sofogreg:
    Να είσαι καλά, και για σένα ό,τι καλύτερο! Αναμένουμε λοιπόν και δια ζώσης μέσα στις γιορτές.

    @Χαρτοπόντικας:
    Ναι, είναι το στυλ μπαμπάκι χαχαχα
    Σ’ ευχαριστώ πολύ – τις καλύτερες ευχές μου!

    @Καπετάνισσα:
    Εσύ πραγματικά γεννήθηκες ποιήτρια, γλυκειά μου Καπετάνισσα! Ό,τι καλύτερο σου εύχομαι για τις γιορτές και για την χρονιά που έρχεται. Γεμάτη χαμόγελα και μουσική!

    @Τασσούλα:
    Και σε σας το ίδιο – αναμένω αναφορά για τα δώρα που έφερε ο Αη-Βασίλης στον Σβούρα!!!

    @Ημίαιμος:
    «Μπιζ, μπιζ, μπιζ!!!!»
    Χαχαχα – δεν παίζεσαι ρε φίλε ώρες – ώρες!
    Και σε σας το ίδιο. Γεροί, δυνατοί, καλότυχοι! Ό,τι καλύτερο!!! 🙂

  34. Μπαμπάκης ρούλζζζζ!
    Με τέτοια ποστ, ως κι εγώ έχω second thoughts για τις γιορτές. Ακόμη δεν έχω κουράγιο για να στήσω παράσταση, αλλά θάρθει κι αυτό.
    Τώρα που έφυγε το βρωμο-6, να ευχηθώ το 7 (και το 8 και το 9 etc etc) να φέρει ό,τι καλύτερο για όλους σας!

  35. @Lost:
    Ακριβώς όπως το είπες: τελείωσε το ’06 και νιώσαμε μια ανακούφιση σαν να είμασταν σφιγμένοι να φύγει το ακατανόμαστο και να προλάβουμε, να μην πάθουμε άλλη ζημιά!
    Τα καλύτερα εύχομαι και σε σένα και στους ανθρώπους σου, από το ’07 και πάει λέγοντας!!!

  36. […] πάντων, αν δεν πιστεύεις στον Άγιο Βασίλη, κι αν καταλαβαίνεις ότι εσύ τώρα είσαι στην άλλη πλευρά της …, χρειάζεσαι λίγη μαγική νεραϊδόσκονη κι εσύ. Αυτή θα […]

  37. […] τις γιορτές του. Θέλω να το βοηθήσω να γιορτάσει, θέλω να στήσω την παράσταση που είναι τα Χριστούγεννα, …. Αυτός είναι ο ρόλος μου γαμώ το στανιό σας – και πώς […]

Σχολιάστε

