• Σελίδες

  • Φρέσκα κείμενα

  • Το μακρύ και το κοντό μας…

    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    εύη στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    mpampakis στο Λείπεις
    masterpcm στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    Stavrula στο Λείπεις
    Snowball στο Λείπεις
    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    Stavrula στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
  • a

  • Ιουνίου 2007
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μάι.   Ιολ. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Στις ντουλάπες του αρχείου

  • Μεταστοιχεία

Αυτό το ποστ δεν θα έπρεπε να το γράφω τώρα

Τώρα που γράφω έχει νυχτώσει κι είμαι πολύ στεναχωρημένος. Κάθομαι στη βεράντα μου. Στην απόσταση απέναντί μου βλέπω την Πάρνηθα.

Καίγεται.

Το μέτωπο είναι πελώριο, και δεν πρέπει να έχω πλήρη εικόνα του. Δεν ξέρω ούτε πόσο μεγάλο είναι ούτε πού θα σταματήσει, ούτε πόσο μεγάλη ζημιά θα κάνει.

Το στομάχι μου γυρίζει. Κοιτάω την Πάρνηθα και μου έρχεται να κλάψω από την αγανάκτηση και την αδυναμία.

Καίγεται.

Τρομάζω. Αν έμενα π.χ. στους Θρακομακεδόνες τώρα θα φόρτωνα το αυτοκίνητο με ό,τι ένιωθα ότι θα μπορούσα να περισώσω και θα αποχαιρετούσα το ίδιο μου το σπιτικό.

Δεν μπορώ να συλλάβω το μέγεθος. Κοιτάω τον ορίζοντα, εκεί που χρονιές που έκανε χειμώνα την έχω δει χιονισμένη και έχω την αίσθηση ότι η φωτιά καλύπτει όλο το βουνό.

Δεν ξέρω τι σκατά να πω. Πονάω για αυτό που συμβαίνει. Πονάω για τον κόσμο στον οποίο έφερα το παιδί μου, για αυτόν τον κόσμο που είμαι ανίσχυρος να προστατέψω.

Πιστεύω ότι το μεγάλο μυστικό που κρύβεται πίσω από έναν Θεό που δημιούργησε το Σύμπαν από Αγάπη, είναι ότι στην πραγματικότητα δεν τιμωρεί. Οι ιστορίες για την Κόλαση που μας σερβίρει η οργανωμένη λατρεία δεν ισχύουν, γιατί έρχονται σε αντίθεση με την Αγάπη. Οι ιστορίες αυτές λειτουργούν κατά τον ίδιο τρόπο που το μικρό παιδί φοβάται την τιμωρία των γονιών του, αλλά ο ώριμος άνθρωπος κάνει το σωστό χωρίς να φοβάται τιμωρίες (και χωρίς να περιμένει κι ανταμοιβή εδώ που τα λέμε). Μακροπρόθεσμα λοιπόν, ο Θεός αγαπά τόσο τα πλάσματά του που τα συγχωρεί και τα ανακουφίζει. Δεν απορρίπτει. Δεν στέλνει κανέναν στην Κόλαση. Δεν έχει καν φτιάξει Κόλαση.

Θα ήθελα ειλικρινά να κάνει μια εξαίρεση για τους εμπρηστές.

70 Σχόλια

  1. Φαντάσου εμάς, που μένουμε κοντα….Πνίγομαι…

  2. Natassaki:
    😦
    Τι να πω ρε γαμώτο, φοβάμαι ότι απόψε παθαίνουμε πολύ μεγάλη ζημιά και είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε το αντίκτυπο που θα έχει στη ζωή μας για χρόνια ή και δεκαετίες.

  3. Εγω δε θελω να γινει εξαιρεση για τους εμπρηστες, αλλα για τους καταπατητες.

  4. Είναι διαφορετικοί; Δεν παίζει ηθική αυτουργία σε όλα τούτα;
    Συμφωνούμε, το ξέρεις αυτό.

  5. Κι όταν όλα θα γίνουν έρημος φίλε μου,

    όταν η φύση θα μας μαστιγώνει αλύπητα με τη δύναμή της,

    τότε ίσως ανακαλύψουμε ότι δεν έπρεπε να φοβόμαστε το Θεό και την Κόλαση,

    αλλά την ίδια τη φύση. Που, πίστεψέ με, δεν έχει αισθήματα και αντιδρά αδυσώπητα.

    Όσο για τα παιδιά μας… Φοβάμαι. Απλά.

  6. Άγγελε, μες το μυαλό μου είσαι φίλε μου. Μακάρι να μην χρειαζόταν, αλλά μες το μυαλό μου είσαι.

  7. Δεν ξέρω ρε παιδια τι είναι χειρότερο, νομίζω ότι συνδέονται πάντως. Η μυρωδιά εδώ είναι αποπνικτική. Ευτυχώς είμαστε πιο χαμηλά και δεν κινδυνεύουμε άμεσσα, αλλά…έχω φίλους που ψάχνουν που θα κοιμηθούν απόψε, γμτ!

  8. Και άντε και λες θα φύγω. Πώς διαλέγεις τι παίρνεις; Προσφυγιά λέμε… 😦

  9. Παίρνεις τα παιδιά σου, τους δικούς σου…και τέλος.Δεν έχεις επιλογές, πρέπει να σωθείς.

  10. Έχω φίλη που με πήρε τηλ. να της πάω σεντόνια και πετσέτες, και ρου΄χα για τα μικρά.Εκεί ήμουν πριν…

  11. Αγαπητέ Μπαμπάκη, απλά θα πω ότι με άφησες άφωνη. Σκεφτόμασταν ακριβώς το ίδιο σχεδόν ταυτόχρονα! Στην κόλαση, ή οτιδήποτε χειρότερο μπορεί να υπάρχει…

  12. Σκεφτόμουνα να γράψω για τη φωτιά. Δεν ξέρω, έχω συγκλονιστεί. Άγρια χρόνια έρχονται.

  13. Δε χρειάστηκε να φτιάξει κόλαση, Μπαμπάκη μου, γιατί ήξερε πως εμείς θα τα καταφέρναμε περίφημα σ΄αυτό! Από προχτές μου την έχει δώσει, γιατί εκεί στο Καραούλι (προς τα Δερβενοχώρια δλδ), πηγαίναμε το χειμώνα να παίξουμε με το χιόνι μικρά, χαιρόσουν το δάσος! 😦

  14. Να ‘ναι καλά οι κυβερνήσεις που το δασικό κτηματολόγιο έχει τόσο χαλαρή νομοθεσία…
    Στο τέλος θα παίρνουν οι εμπρηστές και ένσημα για την εργασία τους.
    Καίγεται το Μοντ Παρνές.

  15. Γύρω στο δειλινό, βγήκα στη βεράντα στο κέντρο και γύρισα μέσα με χαρά και τους ανακοίνωσα » καλά, έχω ευχάριστα νέα. Βλέπω κάτι καταπληκτικά μαύρα σύννεφα, θα βρέξει!». Πόυ να φανταστώ. Όταν ο πρώτος από το γραφείο γύρισε σπίτι και είδε ειδήσεις μας πήρε τηλέφωνο αφήνοντάς μας άναυδους.

  16. Γιαυτό κάθε 4 ρημαδιασμένα χρόνια προσέχουμε τι διαλέγουμε μπροστά στο κουτάκι με τη σχισμή στη μέση. Γιαυτό διαλέγουμε να μήν πάμε να γίνουμε στρατιωτικοί (και να βολευτούμε στη σιγουριά μια ζωή) μπας και κάποτε σταματήσουμε να αγοράζουμε εφ16 και άλλα τέτοια που ΔΕΝ μπορούν να κουβαλήσουν νερό.

    Κρίμα που οι κόρες μου θα ζήσουν σε άσχημα, πολύ άσχημα χρόνια.

    Κρίμα που αντί να ζηλεύω αυτά που θα ζήσουν εκείνες, θα ζηλεύουν αυτά που πρόλαβα να ζήσω εγώ και θα με κρίνουν ένοχο – όχι άδικα – για τον κόσμο που θα τους αφήσω πίσω μου.

    Κρίμα που (μόνος μου) δεν μπορώ να κάνω τίποτε απολύτως για αυτό.

    Κρίμα, πολύ κρίμα που η πρώτη μου απάντηση σε θέμα του πολύ καλού Μπαμπάκη, είναι για ένα τέτοιο θέμα.

  17. Την πάτησα κι εγώ γύρω στις 8, που κοίταξα τον ουρανό και μιλώνταςστο τηλ. με ένα φίλο, του είπα να βγει στην βεράντα να δει κάτι όμορφα γκριζοκόκκινα σύννεφα…

    Δεν το είχα καταλάβει ως τώρα…μέχρι που διάβασα το σχόλιο του «Αθήναιου»…

  18. «Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
    κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
    τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα…»

    …και κάτι ακόμα. Κόσμος, περνώντας από τη Λ. Μαραθώνος συναντούσε εχτές διάφορες (δυστυχώς δεν κάνω πλάκα) φωτιές. Άκουσα τη συνομιλία από το ανοιχτό παράθυρο του διπλανού (σταματημένου σε φανάρι) αυτοκινήτου:
    Μπόμπιρας (6-7 ετών νομίζω): Μαμά, κοίτα! Φωτοβολίδες και Πυροτεχνήματα…
    Μαμά (με επιθετικό/κοροϊδευτικό ύφος):Ρε χαζέ, δεν είναι φωτοβολίδες. Πυρκαυϊά είναι. Καλά, τίποτα δε σας μαθαίνουν στο σχολείο;

    Μα φυσικά κυρία μου. Είναι στην ύλη της Τετάρτης δημοτικού. Μαζί με χρήσιμες οδηγίες για σίγουρη ανάφλεξη και καλύτερη επέκταση της φωτιάς…
    Πρόσεξα ακόμα πως μέσα στο αυτοκίνητο υπήρχε μια τσάντα μπάνιου και ο μικρός ήταν ντυμένος για θάλασσα…
    Απάθεια; Δεν ξέρω. Μπορεί εγώ να είμαι αυστηρός. Το σκηνικό όμως ήταν σουρεάλ.

    May the Force b with u…
    papet

  19. Είναι πολυπαραγοντικές οι πυρκαγιές
    Και δεν οφείλονται μόνο σε εμπρησμό

    Aνικανότητα.
    Τίποτα περισσότερο.
    Τίποτα λιγότερο.

    Υ.Γ.
    Ο Byron – Samurai – Αλογόμυγα – Πραίτωρας – κλπ κλπ είχε άλλα πρωτεύοντα ζητήματα.
    Όπως το να πάει στην Άμφισσα
    προσκεκλημμένος του πρώην υπ.Δημόσιας Τάξης Γκελεστάθη για την -δεξιά- επανίδρυση του κράτους μέσω της
    Ανασύστασης της Αγροφυλακής..

    Τα «δικά» μας παιδιά πάνω από όλα και όσο για τα υπόλοιπα..

  20. χθες κοίταζα τη φωτιά, αναρωτιόμουν αν θα φτάσει ως εμας και τι θα εσωζα… κ υστερα με πήρε μια συνάδελφος για να μου πει οτι δεν μπορεί να συνεφέρει το γιο της, που κλαίει ασταμάτητα γιατι άκουσε στο ραδιόφωνο οτι καίγεται το δάσος και φοβάται για τα ελαφάκια που είχε δει όταν πήγαν εκδρομή με το σχολείο στην Πάρνηθα. Και μετά δεν σκεφτόμουν πια τι θα έσωζα…

  21. amy αυτό που έγραψες είναι συγκλονιστικό.
    ίσως να είναι και το μόνο ελπιδοφόρο μες τη μαυρίλα.

    Μπμαπάκη μου, εμένα δεν με ενδιαφέρει αν καούν στην κόλαση. Με ενδιαφέρει να τιμωρηθούν εδώ και τώρα.
    Κι ακόμα καλύτερα με ενδιαφέρει να υπάρξει μέριμνα ώστε να μη χρειάζεται καν αν σκεφτόμαστε πώς αυτοί θα τιμωρηθούν.

    Άλλωστε, δεν το κατάλαβες? εδώ είναι η κόλαση.

  22. Μπαμπάκη,
    το ίδιο ακριβώς έπαθα κι εγώ χθες. Βγήκα στο μπαλκόνι και έμεινα. Ενεά. Φάτσα κάρτα η κορυφογραμμή στις φλόγες.
    Και αυτή η σιχαμένη βεβαιότητα ότι δε βλέπω το πλήρες μέγεθος της φωτιάς, παρά μικρό του μέρος.
    Και σήμερα οι στάχτες παντού και η κόρη μου να με ρωτάει τι είναι αυτά τα γκρι.
    Συμφωνώ με την κροτ. Εδώ είναι η κόλαση.

  23. Κροτάκι δεν είναι κι τόσο ελπιδοφόρο. Για μένα τουλάχιστον…
    Εγώ μετά από αυτό πονάω πιο πολύ…γιατί τα παιδιά μας θα ζήσουν άσχημα χρόνια. Χωρις δάση, χωρις πράσινο, χωρίς χαρά. Και γι αυτό δεν με νοιάζει πια για τον εαυτούλη μου, με νοιάζει γι αυτά που δεν μπορώ να προσφέρω στα παιδιά μου…
    ΄Εχω ένα φίλο που πήγαινε 3 φορές την βδομάδα τον γιο του στην Πάρνηθα, για περπάτημα, λόγω άσθματος…

  24. Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ της ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
    και τα Black out του Λάτση

    Γιατί δε λένε την αλήθεια για τα αίτια της πυρκαγιάς;

    Σήμερα Πέμπτη, γύρω στις 11.30 το ηλεκτρικό σύστημα της Βόρειας Ελλάδας έσβησε, σε συνθήκες καύσωνα. Δύο Μετασχηματιστές στο ΚΥΤ (Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης) στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης πήραν φωτιά. Το μυαλό όλων πήγε φυσικά στις παρατεταμένες θερμοκρασίες των ημερών. Τα πράγματα όμως ήταν αλλιώτικα.

    Τι συνέβη ακριβώς; Το πρωί έσβησε αιφνίδια το εργοστάσιο των ΕΛΠΕ (Ημι-ιδιωτική ημι-κρατική σύμπραξη με τον Λάτση). Η διακοπή αυτή προκάλεσε διαταραχή στο ηλεκτρικό σύστημα. Συνέπεια ήταν η διακοπή της λειτουργίας της διασύνδεσης με τη Βουλγαρία, απʼ όπου «ψωνίζουμε» ενέργεια. Έτσι, έλειψαν απότομα σημαντικά μεγέθη ισχύος που κάλυπταν την αυξημένη ζήτηση. Οι Μετασχηματιστές στο ΚΥΤ Ωραιοκάστρου υπερφορτίστηκαν και προκλήθηκε πυρκαγιά.

    Η θερμοηλεκτρική μονάδα φυσικού αερίου ισχύος 390 MW, που έχει εγκατασταθεί εντός της έκτασης των ΕΛΠΕ στα Διαβατά Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε πάρα την άρνηση και τη δική μας το 2002 αλλά και σημαντικών φορέων, όπως το ΤΕΕ. Τα ΕΛΠΕ χρησιμοποιήθηκαν από το κεφάλαιο στη χώρα μας ως λαγός, δηλαδή πρώτος παραγωγός με ζημιές στην αρχή, που θα ανάγκαζε το κράτος να παρέμβει «διορθωτικά». Έτσι, η ΔΕΗ ΑΕ αγοράζει από τα ΕΛΠΕ 75 /ΜWh και πουλάει 45 /ΜWh, προκειμένου να πριμοδοτηθεί η ιδιωτική παραγωγή, στα πλαίσια της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, μεταφέροντας λεφτά από την τσέπη μας στο Λάτση.

    Η συγκεκριμένη μονάδα είναι τεράστια: καταναλώνει ετησίως ποσότητες καυσίμου ίσες με το 77% περίπου της κατανάλωσης καυσίμων στη βιομηχανία και στη θέρμανση του Π.Σ. Θεσσαλονίκης. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια πωλείται στην απελευθερωμένη ήδη αγορά ενέργειας, με τεράστια κέρδη για την επιχείρηση. Γιατί να χάσουν την ευκαιρία να πωλήσουν τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας τις μέρες του καύσωνα, ακόμη και με κίνδυνο να τιναχτεί το σύστημα στον αέρα;

    Ελπίζουμε ότι ισχύουν οι διαβεβαιώσεις της ΔΕΗ και δεν έχει καεί δολοφονικό κλοφέν, όπως άλλες φορές. Κάηκαν όμως 100 περίπου τόνοι ορυκτέλαιου στον ουρανό της Θεσσαλονίκης ενώ η πόλη υποφέρει από τις απανωτές διακοπές φορτίου. Θεωρούμε ότι οι βιαστικοί της απελευθέρωσης θα πρέπει να στείλουν το λογαριασμό στον κ. Λάτση.

    Υπόψη ότι πραγματοποιήθηκε έρευνα από την Δ/νση Προστασίας Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης για την κατάρτιση καταλόγου των συσκευών (μετασχηματιστών και πυκνωτών) που περιέχουν PCB/PCT (πολυχλωριωμένα διφαινύλια/τριφαινύλια) σε συγκέντρωση πάνω από 50 ppm, σε εφαρμογή των διατάξεων της ΚΥΑ 7589/731/2000. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το 2002 και 2003 στους ιδιοκτήτες υποσταθμών μέσης και υψηλής τάσης του Ν. Θεσσαλονίκης. Αρχικά ένα ποσοστό των ιδιοκτητών υποσταθμών, που φτάνει περίπου το 80%, αδιαφόρησε να αποστείλει τεκμηριωμένα στοιχεία στην Υπηρεσία και το έκανε μόνο με την προειδοποίηση υποβολής διοικητικών κυρώσεων. Τα τελικά αποτελέσματα που συγκεντρώθηκαν αφορούν το 95% περίπου των ιδιωτικών υποσταθμών μέσης και υψηλής τάσης του Ν. Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα που συγκεντρώθηκαν έδειξαν ότι στο 7% των υποσταθμών μέσης/υψηλής τάσης, βρίσκονται συσκευές (μετασχηματιστές/πυκνωτές), οι οποίες περιέχουν PCB/PCT πάνω από 50 ppm. Πόσες συσκευές με PCBs όμως έχουν απομακρυνθεί μέχρι σήμερα;

    Επιπλέον, η ίδια η λειτουργία του σταθμού των ΕΛΠΕ με καύση φυσικού αερίου, επιβαρύνει επίσης το περιβάλλον. Ενώ δεν έχει εκπομπές διοξειδίου του θείου και σωματιδίων, δεν υστερεί στις εκπομπές άλλων ρύπων, οι οποίες για τη συγκεκριμένη κλίμακα του έργου είναι πολύ μεγάλες: πάνω από 1300 τόνους μονοξειδίου του άνθρακα και 800 τόνους οξειδίων του αζώτου ετησίως και σημαντικές ποσότητες άλλων ρύπων. Επίσης, η θερμική ρύπανση (στη θάλασσα και στην ατμόσφαιρα), που προκαλείται από την ψύξη της μονάδας και την εκπεμπόμενη θερμότητα της καμινάδας, επηρεάζει δραστικά το κλίμα και το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής.

    Αλλά δεν πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός, αφού γενικότερα:

    1) Δεν υπάρχει μακροχρόνιος ενεργειακός σχεδιασμός της χώρας αλλά σπουδή για πριμοδότηση των ιδιωτών επιχειρηματιών.

    2) Δεν υπάρχει σχεδιασμός και προγραμματισμός ορθολογικοποίησης (βελτίωση της απόδοσης) και μείωσης της ρύπανσης από τους υφιστάμενους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς της ΔΕΗ.

    3) Δεν έχουν αξιοποιηθεί και εξαντληθεί οι διαπιστωμένα πολύ μεγάλες δυνατότητες εξοικονόμησης ενέργειας στην περιοχή και στη χώρα, στο δευτερογενή (βιομηχανία) και τριτογενή (κτίρια) τομέα.

    Επαληθευόμαστε δυστυχώς και για κάτι άλλο: ότι η δεύτερη πόλη της Ελλάδας δεν έχει ουσιαστική προστασία για μεγάλες καταστροφές και βιομηχανικά ατυχήματα μεγάλης έκτασης. Στο προηγούμενο Black out θυμίζουμε ότι κάηκαν Μετασχηματιστές στο ίδιο ΚΥΤ. Σήμερα αδυνατούν να σβήσουν μια επαναληπτική πυρκαγιά. Και η Νομαρχία καμαρώνει…..

    http://ecology-salonika.org/lib/?p=766

  25. θα κανει την εξαιρεση σιγουρα

  26. H Πάρνηθα όλο το 24ΩΡΟ

    http://www.meteocam.gr/parnitha/parnmeteo/

  27. […] τα εγγόνια μας- θα έχει έρθει ήδη η κολασμένη τιμωρία, Μπαμπάκη […]

  28. χαιρόμουν για το κόκκινο φεγγάρι εχτές.
    σήμερα έμαθα.

    δεν με παρηγορεί η σκέψη καμιας τιμωρίας Μπαμπάκη.

    ακόμη δεν έχω θυμώσει.
    λυπάμαι.
    πολύ.

  29. Θλιβερά τα blog σήμερα! Και με το δίκιο τους… έχουμε όμως δύναμη, δεν πρέπει να ξεχνάμε να είμαστε ενεργοί πολίτες. Το χρωστάμε στα παιδιά μας… Κουράγιο σε όλους, και έναν δροσερό χαιρετισμό Μπαμπάκη μου από το Ρεθυμνάκι… (λέγε με «καλά εσύ την έκανες νωρίς…»)

  30. Σήμερα το πρωί, τα αποκαϊδια της Πάρνηθας φτάσαν ΚΑΙ στο κέντρο της Αθήνας…και ΝΑΙ μυρίζει καμένο…

  31. Αχ ,ονειρεύομαι τη μέρα που τα αποκαίδια του κέντρου θα φτάνουν μέχρι τη Πάρνηθα!

  32. @Natassaki:
    Τι να πω βρε κορίτσι μου…Πώς βγήκε η νύχτα σας;

    @Alma Libre 13:
    Το θέμα είναι ότι σύντομα όλα αυτά θα γίνουν βιλάρες με πισινάρες και θα μείνουμε εμείς να θυμόμαστε πώς ήταν η Πάρνηθα που πηγαίναμε βόλτα στα μικράτα μας…Άστα να πάνε!

    @Αλεπού:
    «Άγρια χρόνια έρχονται.»
    Τα είπες όλα.
    Και πού να σκεφτούμε ότι το φετεινό καλοκαίρι έχει δρόμο ακόμη…

    @Ρενάτα:
    Με είχαν πάει οι γονείς μου εκεί, έξι χρονών, μετά από εγχείρηση. Θυμάμαι ακόμα το δάσος, και οι τόσο μακρινές αναμνήσεις είναι λίγες όσο και πολύτιμες.

    @Cyberella:
    Είπες την μαγική λέξη: Κτηματολόγιο.
    Το ξέρετε αλήθεια ότι υπάρχουν μόνο δύο (2) χώρες στην Ευρώπη χωρίς Εθνικό Κτηματολόγιο; Η Ελλάδα και η Αλβανία. Ενδεχομένως το γελοίο σύνθημα «Δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ» να εννοεί ότι οι Αλβανοί θα κάνουν κτηματολόγιο πριν από εμάς…

    @Αθήναιος:
    Την πάτησα κι εγώ στην Πανεπιστημίου, μετά τις 8. Μου φάνηκε παράξενο το χρώμα των σύννεφων, αλλά έπρεπε να φτάσω Εθν.Άμυνα, που έχει πιο άπλα, για να δω αρκετό ουρανό και να καταλάβω πως κάτι δεν πάει καλά. Το μυαλό μου στην αρχή πήγε στην Ελευσίνα και στις βιομηχανίες. Όταν έμαθα ότι είναι το δάσος μου κοπήκαν τα πόδια…

    Περισσότερες απαντήσεις σε λίγο, μπαίνω σε συνάντηση…

  33. Aπογευματινή.
    Θαυμάστε πρωτοσέλιδο..

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=727162

  34. @UnHaCkAbLe:
    Καλώς ήλθες, έστω και σε τέτοιο θέμα. Το μεγάλο (πελώριο) πρόβλημα κατά την γνώμη μου είναι η πάγια τακτική της νομιμοποίησης των αυθαιρέτων κάθε λίγα χρόνια. Ο άλλος ποντάρει στην ατιμωρησιά του. Επίσης, δεν καταλαβαίνω πώς παίρνουν αυτά τα άτομα φως, νερό και τηλέφωνο για τα βρωμο-αυθαίρετά τους.
    Γιατί ναι μεν είναι τραγική η φωτιά, αλλά βγαίνεις εντελώς εκτός εαυτού με την καταπάτηση που όλοι ξέρουμε πως θα ακολουθήσει…

    @Manos S.:
    Δεν πάει και το μυαλό σου στο κακό, έτσι; Ακόμα και τώρα δεν τολμώ να αναλογιστώ το μέγεθος της ζημιάς και το πόσες επιπτώσεις θα έχει η χθεσινή νύχτα στην ζωή όλων μας για δεκαετίες…

    @papet:
    Απίστευτο το σκηνικό που αφηγείσαι…
    Μήπως η οικογένεια που πέτυχες είναι από αυτούς που μένουν Πεντέλη; Ξέρεις, στα καινούργια, αυτά που φύτρωσαν μετά τις φωτιές του ’96…
    Όπως λέγαμε και με έναν συνάδελφο νωρίτερα «τα αυτοφυή της ελληνικής φύσης είναι οι βίλες, οι μεζονέτες και οι πισίνες»

    @Άσπρος Λύκος:
    Άσε με μωρέ με τον κρετίνο που ξεκίνησε το πρωί δηλώσεις πανηγυρικού ύφους, λες και πήγαν όλα καλά!
    Το πρόβλημα για μένα δεν εντοπίζεται στην διαχείριση της κρίσης (αν και αυτή θα μπορούσε και θα έπρεπε να γίνει καλύτερα). Άλλωστε, είναι δεδομένο ότι οι πυροσβέστες υπερβάλουν εαυτόν όταν τα βάζουν με τέτοια φαινόμενα (απόλυτο respect για τους πυροσβέστες και τις προσπάθειές τους). Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο εμπρηστής, καθώς και ο καταπατητής, γνωρίζει πολύ καλά ότι το ελληνικό κράτος όχι μόνο δεν θα τον κυνηγήσει, όχι μόνο δεν θα του γρεμίσει το έκτρωμά του, αλλά θα του δώσει και την ευκαιρία να το νομιμοποιήσει σε λίγα χρόνια.

    @Amy:
    Να πεις στην φίλη σου ένα μεγάλο μπράβο γιατί μεγαλώνει παιδί με σωστό βλέμμα. Και να της πεις ότι στέλνουμε όλοι κι από δω όσες αγκαλιές μπορούμε για να τον συνεφέρει. Και να της πεις να πει στον μικρό ότι δεν είναι ο μόνος που θέλει να κλάψει, απλώς οι μεγαλύτεροι ντρεπόμαστε. Δεν ξέρουμε γιατί, αλλά συνεχίζουμε να ντρεπόμαστε.

    @Κροτ:
    Σου γράφω εδώ το ίδιο σχόλιο που άφησα και στο δικό σου: για αυτούς τους «ανθρώπους» θα δεχόμουνα συζήτηση για την χρησιμότητα της θανατικής ποινής. Τρεις κρεμασμένοι στο Σύνταγμα θα έκοβαν το βήχα σε πολλούς επίδοξους…
    Σόρρυ κι όλας, αλλά μαθαίνεις πού είναι τα όριά σου με τέτοιες ιστορίες…

  35. λένε ότι είναι από πυλώνα της ΔΕΗ, πάντως.
    παρομοίως, κι εγώ το έβλεπα χθες το βράδι από το μπαλκόνι και αναρωτιόμουν πόσο πιο σκατά μπορεί να γίνει η ατμόσφαιρα στην αθήνα. μας βλέπω σε λίγα χρόνια να την κάνουμε με κρατικά προγράμματα εθελοντικής/υποχρεωτικής μετεγκατάστασης 🙂 🙂 🙂
    ο καθένας στο χωριό του….!

  36. @Γιαγιά Ντακ:
    Το πρωί φεύγοντας για τον σταθμό ο μικρός μου δείχνει το αυτοκίνητο: «Ωχχχχ…Είναι λερωμένο!» Τι να του πω εκείνη την ώρα;
    Πάντως, όταν το έβλεπα χθες να καίγεται πραγματικά ένιωθα να μου πιάνεται η ψυχή…
    @Μάνος Σ.(#23):
    Κι εμένα εκεί είναι το μυαλό μου. Εντάξει, εγώ θα ζήσω ό,τι ζήσω και όπως ζήσω. Τον γιο μου σε τι πλανήτη τον έχω φέρει; Μεγαλώνοντας θα καταλαβαίνει τι σημαίνει ακραία καιρικά φαινόμενα κι ότι αυτό είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει; Θα έχει αναμνήσεις από εποχές; Από φυσιολογικό καιρό; Από δάση;
    Γιατί από την Πάρνηθα δεν θα έχει, αυτό διασφαλίστηκε ήδη…
    @Άσπρος Λύκος:
    Η διαβόητη απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας παίζει σίγουρα τον ρόλο της, αλλά το μεγάλο πρόβλημα, και επιμένω, είναι η φούσκα των στεγαστικών. Ζούμε μια εποχή όπου στο σύνολο του δυτικού κόσμου η γη και τα σπίτια είναι υπερτιμημένα. Το πρόβλημα δεν είναι εκεί. Όλοι ψάχνουν να βρουν καλή γη σε φτηνές τιμές και να χτίσουν. Ούτε εκεί όμως είναι το πρόβλημα: το πραγματικό πρόβλημα είναι η ατιμωρησιά αυτών που θα αυθαιρετήσουν.
    Αίσχος γαμώτη μου, παίζουν με τις ζωές μας και την υγεία μας. Αίσχος, αίσχος, αίσχος.
    Όσο για τα κόπλα του Λάτση; Πήρε άδεια για μονάδα παραγωγής για να καλύπτει το δικό του εργοστάσιο, έκλεισε συμφωνία με το δημόσιο να πουλάει την παραγωγή του στο Σύστημα και μετά αγοράζει το ρεύμα που χρειάζεται ο ίδιος από την ΔΕΗ περίπου στη μισή τιμή από αυτήν που πούλησε το δικό του ρεύμα. Καταπληκτικό εύρημα. Αν πιάσεις τις λεπτομέρειες της αποπειρούμενης α-λα-ελληνικά απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, θα τραβάς τα μαλλιά σου για πολύ καιρό!!!
    @mogwai:
    Από το στόμα σου και στο αυτί Του!
    @Envain:
    Δεν παρηγορούμαι από την σκέψη της τιμωρίας καλή μου. Έχω όμως απελπιστεί τόσο από την ανθρώπινη αδυναμία να αντιδράσουμε απέναντι σε τέτοια άτομα (και στα συναιτεράκια τους, τους καταπατητές), που φτάνω να αποτείνομαι στο θείο για να βρεθεί μια κάποια λύση…
    @Παιδίατρος:
    Αχ ρε Νίκο. Να είχαμε ένα τρόπο να προστατέψουμε το μέλλον τους.
    Φιλιά στο Ρέθυμνο, άμα συνεχίσουμε έτσι με βλέπω να σε βάζω να ψάξεις για σπίτι και για μας…
    @AnLu:
    Και πού δεν έφτασαν τα αποκαϊδια…
    Μένουν όλο και λιγότερα να πούμε γαμώτη…
    @Λέων:
    Πού είσαι ρε φίλε, χαθήκαμε…
    Έξυπνο το σχόλιό σου. Ξέρω τι σου λέω, μιλάω εκ πείρας…

  37. Είναι τόσο τραγικές οι αμέλειες όλων των κρατικών μηχανισμών, που συγκριτικά οι εμπρηστές φαντάζουν ανιδιοτελείς οικολόγοι. Ένα γαμημένο F16 αν αγόραζαν λιγότερο, μόνο ένα, θα μπορούσαμε να ‘χαμε ένα σωρό CANADAIR.
    Γκρρρρρρρρρρρ……

  38. @Νατασσάκι:
    φακ ιτ… 😦

    @Άσπρος Λύκος:
    Έλεος πια με τους κρετίνους! Μα σε τι παράλληλη πραγματικότητα ζουν;

    @Γιωρίκας:
    Ξέρεις, το πρόβλημα στην πραγματικότητα δεν είναι το αν ήταν εμπρησμός ή χωματερή ή πυλώνας ή συνδυασμός αυτών. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά που κάηκαν θα βρεθούν υπάνθρωποι που θα πάνε να τα τσιμεντώσουν. Να θυμηθούμε τι γίνεται σε πολύ πιο κεντρικά σημεία όπως π.χ. στο Πεδίον του Άρεως, και με την έμπρακτη συνδρομή της επίσημης Πολιτείας;
    Όσο για την μετανάστευση, ξέρω πάντως πως εσύ θα φύγεις εθελοντικά για Μύκονο. Ή ίσως για Κούβα! 😉

  39. @Σκύλος της Β.Κ.:
    Αν κόβαμε από τις λεγόμενες αμυντικές δαπάνες, θα είχαμε περισσότερα πυροσβεστικά αεροπλάνα, θα είχαμε περισσότερα λεφτά για σχολικές βιβλιοθήκες, θα είχαμε ένα επιπλέον ασθενοφόρο για νεογνά σαν αυτό που χάθηκε στη Νίκαια πριν από ένα μήνα…
    Και τι δεν θα είχαμε!

  40. Θυμάστε πριν από καμιά 20αριά μέρες το χαμό που έγινε με την τροπολογία για τα αυθαίρετα;

    Φαντάζεστε τι θα γινόταν αν περνούσε η μαλακία του Σουφλιά;

  41. @Κροτ:
    Ο Σουφλιάς την μπλόκαρε. Κάποιος υφυπουργός ήταν που προσπαθούσε να την περάσει (ο Σηφουνάκης; μπορεί να θυμάμαι και λάθος όμως).
    Είμαι σίγουρος όμως ότι θα βρεθούν καλοθελητές να την περάσουν την επόμενη φορά….

  42. ο Μπασιάκος την πρότεινε, ο Σουφλιάς – ευτυχώς την απέσυρε, Krot! Αυτό δεν αλλάζει κάτι όμως…κάτι άλλο θα βρούνε… 😦

  43. οχ, Μπαμπάκη, δεν είχα κάνει refress…φταίει το ξενύχτι…

  44. ο Σιφουνάκης είναι ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μπαμπάκη μου! κουρκούτεψες εντελώς!
    τέσπα, αυτοί εκεί στο ΠΕΧΩΔΕ, οι επίγονοι του Λαλιώτη…

  45. Αμα δεν υπηρχαν οι καταπατητες, οι εμπρηστες θα ειχα βρει αλλη απασχοληση προ πολλου.

    Εγω θελω αυτο με την πισινα και τα δυο γκαραζ.

  46. Κάτι ενδιαφέρον εδώ:
    http://anadasosi.blogspot.com/

    Εγώ τουλάχιστον θα τους παρακολουθήσω.

  47. briefing Αντώναρου για πυρκαγιές

    ΚΑΚΑΛΗΣ (Ριζοσπάστης) : Με συγχωρείτε, αλλά όταν ο Πρωθυπουργός στις 13 Μαρτίου διαβεβαίωνε τον ελληνικό λαό και τον λαό του λεκανοπεδίου ότι φέτος, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά εφαρμόζουμε το εθνικό σχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των πυρκαγιών, τι εννοούσε; Ήταν κούφια λόγια; Πού είναι αυτό το εθνικό σχέδιο; Πώς εκφράστηκε αυτό στην Πάρνηθα, στο Πήλιο και αλλού;

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Προφανώς με την ταχύτητα που έχετε να διατυπώνετε τις ερωτήσεις σας και την προετοιμασία την οποία έχετε κάνει, δεν λαμβάνετε υπόψη το απλό στοιχείο που σας είπα: Ότι ποτέ άλλοτε από τότε που καταγράφονται θερμοκρασίες και κλιματικά φαινόμενα στο χώρο μας, δεν έχει αντιμετωπίσει η χώρα μια τέτοια μεγάλης διάρκειας, πέρα από κάθε τι άλλο που είχαμε δει, κατάσταση με τόσο υψηλές θερμοκρασίες. Ο Πρωθυπουργός μίλησε τότε γι` αυτό το οποίο είχε κάνει από τότε, εγκαίρως, ο κρατικός μηχανισμός.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ (Αυγή): Κύριε Εκπρόσωπε, αν καταλαβαίνω καλά, μας λέτε ότι για όλα φταίει η ζέστη. Εγώ θα ήθελα να βάλω μια άλλη παράμετρο: Πριν από 2 – 3 εβδομάδες κατατέθηκε στη Βουλή και αποσύρθηκε, εν μέσω γενικής κατακραυγής, μια τροπολογία η οποία άνοιγε το δρόμο για τη νομιμοποίηση όλων των αυθαιρέτων. Θέλω να σας ρωτήσω, αν κατά τη γνώμη της κυβέρνησης, η τροπολογία αυτή ενθάρρυνε επίδοξους εμπρηστές.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Εγώ αυτή τη στιγμή δεν είμαι εδώ, και δεν είναι και δική μου δουλειά, για να αποδώσω ευθύνες. Εκείνο το οποίο προέχει αυτή τη στιγμή είναι η αποτελεσματική κατάσβεση, η προστασία του φυσικού πλούτου της χώρας μας και η προστασία των περιουσιών των Ελλήνων πολιτών οι οποίοι θίγονται ή προσβάλλονται από τις πυρκαγιές. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει κάνει καμία κίνηση για νομιμοποίηση αυθαιρεσιών.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Καταθέσατε τροπολογία.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Μόνος σας αναφερθήκατε στο τι έγινε.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Γενική κατακραυγή και απόσυρση.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Εκείνο που έχει σημασία και σε αυτό νομίζω ότι πρέπει να επικεντρωθεί κανείς, είναι ότι αυτή τη στιγμή ο μεγάλος όγκος, η συντριπτική πλειοψηφία των 307 δασικών πυρκαγιών που ήρθαν μετά από μια ιδιαίτερα μοναδική για τη χώρα μας κλιματική κατάσταση, βρίσκονται υπό έλεγχο. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάθε πυρκαγιά που βρίσκεται σε εξέλιξη δεν είναι πολύ επιζήμια για τον τόπο.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Ωραία, επί του ιδίου. Χθες ο κ. Πολύδωρας είπε ότι είναι πιθανόν να χάθηκε η μάχη ή εν πάση περιπτώσει να έπαιξε κυρίαρχο ρόλο το γεγονός ότι υπήρχε μια διστακτικότητα να γίνει κατάσβεση με αεροπορικά μέσα εκεί που είναι οι πυλώνες της ΔΕΗ για λόγους ηλεκτροδοτήσεως. Η ΔΕΗ με την οποία επικοινωνήσαμε, μας είπε ότι δεν ζήτησε σε καμία περίπτωση να προστατευθούν οι πυλώνες της, οι οποίοι ούτως ή άλλως έχουν πάθει ζημιά. Οπότε η ερώτηση είναι: Πήρε η κυβέρνηση την πολιτική απόφαση να θυσιάσει την Πάρνηθα υπέρ της ηλεκτροδοτήσεως ή να ρισκάρει την Πάρνηθα προκειμένου να μην…

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Ποιος σας είπε ότι για τα επιχειρησιακά θέματα παίρνει αποφάσεις η κυβέρνηση;

    ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ (Αλφα ραδιόφωνο): Ρωτώ για τις οδηγίες που δόθηκαν από την πλευρά του Πρωθυπουργού, γιατί πλέον είναι γνωστό και όλοι το ακούμε από χθες το βράδυ και από τα ρεπορτάζ που γίνονται και από τα ραδιόφωνα και από τις τηλεοράσεις, υπάρχουν πολλά παράπονα, Δήμαρχοι, κάτοικοι και εθελοντές ακόμη μιλούν για ελλείψεις, μιλούν για έλλειψη μέτρων πυροπροστασίας, μιλούν για καθυστερημένες επεμβάσεις, για ασυνεννοησία υπηρεσιών…

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν έχω καμία πρόθεση –και σας το λέω με κάθε ειλικρίνεια– ούτε καταμερισμό ευθυνών να κάνω, ούτε άλλες παρεμφερείς αναφορές να κάνω. Μην ξεχνάτε ότι η δασοπροστασία, η προστασία από τις πυρκαγιές, η αντιμετώπιση των πυρκαγιών είναι ένα πολύ σύνθετο θέμα με καταμερισμό, θα έλεγα, αρμοδιοτήτων και συνεπώς ευθυνών. Σημασία όμως, έχει ότι αυτή τη στιγμή όλοι όσοι μετέχουν –και νομίζω ότι το κάνουν με αυταπάρνηση, με αυτοθυσία και με όλο το κουράγιο και όλες τις δυνάμεις τις οποίες έχουν– σημασία έχει, λοιπόν, ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι καταβάλλουν όλες τις προσπάθειες που χρειάζονται ώστε να περιφρουρηθεί, να περισωθεί και ο φυσικός πλούτος της χώρας μας και η ιδιοκτησία Ελλήνων πολιτών όπου αυτή θίγεται ή απειλείται

  48. Δεν έγραψες το καλύτερο:

    ΒΛΑΒΙΑΝΟΣ: Χάθηκε, από ό,τι φαίνεται, το μοναδικό πλέον δάσος με έλατα που απέμενε στην Αττική, στην Πάρνηθα και ακούγοντας ειδικούς φαίνεται ότι η αντικατάστασή του είναι ένα ζήτημα αρκετών εκατοντάδων ετών. Τι σκέφτεται να κάνει η κυβέρνηση;

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Σας το είπα και πριν: Πρώτον, εκείνο που απασχολεί όλο τον κρατικό μηχανισμό, αυτή τη στιγμή, είναι να σβήσουν όλες οι εστίες της φωτιάς, όλες οι πυρκαγιές. Δεύτερον, η σημερινή κυβέρνηση έχει δώσει και από τα περασμένα χρόνια που είχαμε πυρκαγιές πολύ μικρότερης έντασης και πολύ μικρότερης έκτασης, με μικρότερες καταστροφές, σημεία γραφής.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, έχουμε μια πόλη, την Αθήνα, η οποία έχει τέσσερα εκατομμύρια κατοίκους και έχει στην πλάτη της ένα βουνό, το οποίο είναι η Πάρνηθα.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ:Έχει περισσότερα από ένα βουνό η Αθήνα.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Ένα που δεν είχε καεί, εν πάση περιπτώσει, εάν το θέλετε αναλυτικότερα. Επειδή αναφερθήκατε στην Ιταλία και είπατε ότι είχε μεγαλύτερες ζημιές, πραγματικά πιστεύετε ότι υπέστη η Ιταλία φέτος από φωτιές μεγαλύτερη ζημιά από αυτή που υφίσταται η Αθήνα τις τελευταίες ημέρες; Και εντάξει, εν πάση περιπτώσει, αυτή τη στιγμή είστε στη φάση της πυρόσβεσης. Μετά πρόκειται να αναζητηθούν ευθύνες ή θεωρείτε ότι ο κρατικός μηχανισμός έχει ανταποκριθεί (δεν ακούγεται) και στα δύο θέλω απάντηση.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Εγώ είμαι εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης και με αυτή την ιδιότητα βρίσκομαι και σήμερα μπροστά σας. Πρώτον, εκφράζω και εξέφρασα και εισαγωγικά –και το κάνω για μια ακόμη φορά– τη βαθιά μου λύπη για την απώλεια έστω και ενός σπιτιού, έστω και ενός δένδρου, έστω και ενός θάμνου. Κάθε απώλεια από πυρκαγιά είναι καταδικαστέα. Αλλά δεν μπορεί κανείς να μην πει ότι τέτοια φαινόμενα δεν συμβαίνουν μόνο στη χώρα μας. Δεύτερον, ο κρατικός μηχανισμός κινήθηκε ταχύτατα. Κινήθηκε όσο μπορούσε και με τις δυνατότητες που έδινε και η πυκνότητα των πυρκαγιών, των εστιών που σας ανέφερα, και πολλές φορές η πρόσβαση μέσω εδάφους στους τόπους όπου εκδηλώθηκαν οι πυρκαγιές. Αυτή τη στιγμή, ο κρατικός μηχανισμός και οι άνδρες οι οποίοι έχουν το δύσκολο έργο της πυρόσβεσης βρίσκονται πλήρως αναπτυγμένοι σε όλα αυτά τα μέτωπα. Όσο για το δεύτερο ερώτημα που μου απευθύνατε, σας έχω ήδη απαντήσει. Η κυβέρνηση αυτή έχει δώσει συγκεκριμένα δείγματα γραφής, ότι αποτελεσματικά και με συνέπεια αντιμετωπίζει τις δυσμενείς συνέπειες τέτοιων φυσικών καταστροφών.

  49. ΜΑΤ κατά εθελοντών

    Ο Γ. Καλαμπαλίκης, 25 ετών, εθελοντής, περιγράφει την τραυματική εμπειρία του στην Πάρνηθα:
    «Το θέατρο των εξελίξεων ήταν στην περιοχή του τελεφερίκ, όπου κατέφθασα αρκετά νωρίς (21.00). Ημασταν 5 εθελοντές και 3 αστυνομικά όργανα (ούτε λόγος για πυροσβεστική δύναμη). ..

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=36131444

  50. Polidoras fun club

  51. Τόσα βουνά που έχει η Αττική που να τα προλάβουν!!

    Υ.Γ.
    O αδελφός του Αντώναρου είναι στην ΕΡΤ με 8.000-9.000 Ευρώ..

    Έχει και δικό του blog

  52. Προφητικό άρθρο..

    ΠΑΡΝΗΘΑ : BUSINESS!
    Αναρχικό Δελτίο, νο 41, Οκτώβρης 2006
    http://www.geocities.com/a_deltio/gr/d41_parn.htm

  53. Συλλογή φωτογραφειών από την Πάρνηθα για να δούμε το τι χάθηκε..

    http://www.parnitha-np.gr/photogallery.htm

  54. Ομορφα λόγια, όμορφα καίγονται

    Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΙΟΔΡΑ
    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=87002708,

    Αντιμέτωπη με τους χειρότερους εφιάλτες της βρίσκεται η κυβέρνηση, καθώς οι απειλές του καλοκαιριού εκδηλώθηκαν πριν καν μπει ο Ιούλιος: Ο καύσωνας και οι πυρκαγιές φέρνουν ξανά στην επιφάνεια τις αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού και κάνουν στάχτη τις πρωθυπουργικές δηλώσεις περί «εφαρμογής, νωρίτερα από κάθε χρονιά, του εθνικού σχεδίου πρόληψης και αντιμετώπισης των πυρκαγιών».

    1 Μέσα στα αποκαΐδια, ωστόσο, εκτός από τις δηλώσεις, βρίσκονται ήδη και κάποια από τα προεκλογικά χαρτιά της κυβέρνησης:

    *Πώς θα μπορεί, πλέον, να προβάλλει η Ν.Δ. το περιβάλλον ως μια από τις βασικές προτεραιότητές της όταν έχει γίνει στάχτη η μισή Ελλάδα;

    *Ποιος θα μιλήσει ξανά για μετατροπή της Ελλάδας «σε ενεργειακό κόμβο της περιοχής», με τους περισσότερους νομούς στο σκοτάδι από τα αλλεπάλληλα μπλακ άουτ της ΔΕΗ (ρεπορτάζ σελ. 46-47);

    *Τι είδους «επανίδρυση του κράτους» έχει συντελεστεί από το 2004, όταν στην επικαιρότητα εξακολουθεί να παρελαύνει η γερασμένη και ασυντόνιστη κρατική μηχανή;

    2 Στο μέγαρο Μαξίμου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το τσουνάμι των προβλημάτων, επικαλούμενοι τις «ειδικές καιρικές συνθήκες». Γνωρίζουν, όμως, πολύ καλά από τα χρόνια της αντιπολίτευσης, ότι ανεξαρτήτως περιστάσεων όλοι ρωτούν αν οι αρμόδιοι έπραξαν αυτά που πρέπει. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ευθύνες είναι πολλές και καταλογίζονται ακόμα και από υπουργούς σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους. Αφορούν δε:

    *Τον Β. Πολύδωρα, ο οποίος έκανε λάθος εκτίμηση, ειδικά για την πορεία της φωτιάς στην Πάρνηθα (τις κρίσιμες ώρες εκείνος βρισκόταν σε εκδήλωση της Αγροφυλακής στην Αμφισσα). Αλλά και οι δηλώσεις του περί «μερικής επιτυχίας», κάνουν πολλούς βουλευτές να ζητούν ακόμη και τώρα την απομάκρυνσή του γιατί «δεν αποπνέει τη σοβαρότητα που απαιτείται».

    *Τη διοίκηση της ΔΕΗ και τον αρμόδιο υπουργό, Δ. Σιούφα, αφού όσα έλεγαν περί προετοιμασίας αποδείχθηκαν λόγια.

    *Την αδράνεια απέναντι στις ελλείψεις που από καιρό αντιμετωπίζει η Πυροσβεστική Υπηρεσία (ρεπορτάζ σελ. 6) αλλά και το γεγονός ότι από το 2004 δεν έχει γίνει καμία αναδάσωση στην Ελλάδα.

    3 Εκείνο που φοβούνται οι επιτελείς του Μαξίμου είναι το τι θα επακολουθήσει Ιούλιο και Αύγουστο:

    *Οι καύσωνες θα «ξαναχτυπήσουν» και οι πυρκαγιές αυτές είναι βέβαιο ότι δεν είναι οι τελευταίες του θέρους.

    *Ο κίνδυνος ενός γενικού μπλακ άουτ της ΔΕΗ καραδοκεί, καθώς ο εξοπλισμός της και η επάρκειά της αμφισβητούνται.

    *Οι σκηνές ταλαιπωρίας στα λιμάνια δεν θα λείψουν ούτε φέτος, όπως και η λειψυδρία σε νησιά και σε αγροτικές περιοχές όπως η Θεσσαλία.

    4 Η κυβερνητική στατιστική αποδεικνύει ότι κάθε 2-3 μήνες η Ν.Δ. αντιμετωπίζει «από το πουθενά» (;) ένα διαφορετικό πρόβλημα: από την πτώση του «Σινούκ» ή του «Ηλιος» και τις υποκλοπές, μέχρι το ναυάγιο του «Sea Diamond» και τα σκάνδαλα των ομολόγων, προκύπτουν δεδομένα που δοκιμάζουν τις «γαλάζιες» αντοχές.

    *Ολα αυτά κλονίζουν τώρα τη βεβαιότητα που υπήρχε άλλοτε περί «άνετης εκλογικής νίκης» και το έντονο γιουχάισμα -πρώτη φορά- κυβερνητικών παραγόντων στους τόπους της τραγωδίας δείχνει ότι κάτι αλλάζει.

    *«Εγώ τα έλεγα, ότι το καλοκαίρι θα είναι δύσκολο, γι’ αυτό κι είχα προτείνει εκλογές τον Μάιο», μας υπενθυμίζει ένας υπουργός. Ενώ άλλος προβλέπει ότι ίσως ο εκλογικός σχεδιασμός για τον Σεπτέμβριο αναθεωρηθεί: «Εγώ τα ξέρω όλ’ αυτά, γι’ αυτό εγκαίρως έχω μιλήσει για εκλογές τον Μάρτιο» σημειώνει με νόημα ο υπουργός Αμυνας, Β. Μεϊμαράκης.

    5 Στην πρόσφατη ευρωπαϊκή ιστορία πολλά είναι τα παραδείγματα κομμάτων που έχασαν τις εκλογές αν και λίγον καιρό πριν από την κάλπη οι δημοσκοπήσεις έδειχναν τεράστιες διαφορές. Ετσι, στο μέγαρο Μαξίμου αναλογίζονται όλο και συχνότερα τα απρόβλεπτα γεγονότα (πλημμύρες στη Γερμανία, τρομοκρατική επίθεση στη Μαδρίτη) που άλλαξαν τον χάρτη. Και αναρωτιούνται: Αν μεταστρέφεται τόσο ξαφνικά η διάθεση των Γερμανών και τόσο γρήγορα η θέληση των Ισπανών, τι θα γίνει με τους Νεοέλληνες;

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 01/07/2007

  55. Στα λόγια όλα ήταν τέλεια και προγραμματισμένα άψογα από την άνοιξη, αλλά στην πράξη το σύστημα διαχείρισης κρίσεων απέτυχε παταγωδώς. Ας δούμε, λοιπόν, τι έλεγε λίγες βδομάδες πριν από τη μεγάλη καταστροφή στην Πάρνηθα.

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2007

    «Είμαστε στο καλύτερο σημείο από πλευράς συνεργασίας και συντονισμού των πολυμερών στοιχείων, δυνάμεων που συμβάλουν στην μάχη».

    ΜΑΪΟΣ 2005

    «Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι επί των ημερών μου ελήφθησαν οι σοβαρότερες και αποτελεσματικότερες πρόνοιες από τον καιρό που ανέλαβε το Πυροσβεστικό Σώμα την αντιπυρική δασική προστασία. Λαμβάνονται φέτος ή μάλλον επί των ημερών μου, οι καλύτερες πρόνοιες».

    «Φέτος είμαστε στην καλύτερη χρονιά από πλευράς προπαρασκευής. Με εντολή του πρωθυπουργού, τα πετά ελικόπτερα βαρέως τύπου έγιναν δέκα. Με εντολή του πρωθυπουργού η εκκρεμότητα, που ήταν «κράμπα» ψυχολογική των εποχικών δασοπυροσβεστών, έληξε κατά τον άριστο τρόπο. Φροντίζουμε όλα τα τεχνικά και βοηθητικά μέσα να τους παράσχουμε για την άριστη απόδοση και το εκφράζω αυτό με ικανοποίηση ενώπιόν σας ότι είναι μαζί με τους 9.500 πυροσβέστες μας μία δύναμις κρούσεως πολύ σοβαρή. Πετύχαμε και την έγκριση ενός αριθμού 1.300 επιπλέον πυροσβεστών για τα δύο χρόνια. Τα μέσα τα εναέρια και τα χερσαία είναι στο καλύτερο σημείο από πλευράς προμηθειών. Ετσι, χερσαία, εναέρια, προσωπικό είναι στο καλύτερο σημείο για την φετινή, κρίσιμη, δύσκολη όπως όλα δείχνουν εξαιτίας των κλιματολογικών αλλαγών, χρονιά.

    «Απαιτείται και τη διαθέτετε και σας συγχαίρω και σας ευχαριστώ, ψυχή! Ψυχή να κρατήσετε το μηχάνημα. Ψυχή να κρατήσει τη μάνικα. Ψυχή να οδηγήσει την υδροφόρα. Αυτή την ψυχή της ευποιίας και της προσφοράς στο συνάνθρωπο, σας καλώ να την έχουμε άγρυπνη και όρθια, υπηρετούντες το καλό και την αποστολή του πυροσβεστικού σώματος».

    «Επενδύουμε στους εθελοντές της πυροσβεστικής και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Είναι εντεταγμένοι στον σχεδιασμό».

  56. Kοντράστ με το τι έχουμε

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=727169

  57. To ελαφάκι ζωντανό περπατά στις στάχτες της Πάρνηθας

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=728960

  58. Εγώ πίστευα ότι όλα έγιναν γιατί κάποιος αδυνατούσε να πάρει εγκαίρως την απόφαση να ρίξουν νερό στους πυλώνες για να μην αντιμετωπίσουν την την κατακραυγή του συνόλου για black out στην μέση του καύσωνα κι φούντωνα με την ολιγορία τους………. Κάποιος στο γραφείο μου είπε ότι περίπου 10 μέρες πρίν στη Βουλή συζητούσαν για την επέκταση του ΚΑΖΙΝΟ γιατί δεν πάει καλά………..? ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ

  59. To τελευταίο
    «περί ανάπτυξης Καζίνου Πάρνηθας»
    το άκουσα στο Αλ Τσαντίρι news από την
    Λιάνα Καννέλη

  60. Kαι άλλο «μεμονομένο». Αυτή τη φορά στον χώρο των Πανελλαδικών Εξετάσεων

    Λαθροχειρία στις εξετάσεις, με προφορική εντολή ΥΠΕΠΘ !!

    από τα ΝΕΑ 6/7/2007

    Καταγγελία – βόμβα στο αδιάβλητο

    Βαθμολογητές αποκάλυψαν νοθεία βαθμών στις εξετάσεις στη Θεσσαλονίκη – άγνωστος ο αριθμός των γραπτών που αλλοιώθηκε

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=730857

  61. Αντώναρος για βασανιστήρια

    χθεσινό μπριφινγκ

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ (ΑΥΓΗ): Κύριε Εκπρόσωπε, είδαμε χθες στην τηλεόραση άλλο ένα βίντεο από βασανιστήρια σε αστυνομικό Τμήμα ή σε αστυνομική υπηρεσία εν πάση περιπτώσει. Σκέφτεται η κυβέρνηση να διατάξει μια γενικότερη έρευνα για τα βασανιστήρια;

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Τοποθετήθηκα επ` αυτού χθες. Υπάρχει και σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Ρωτώ, εάν σκοπεύει η κυβέρνηση να διατάξει μια γενικότερη έρευνα, όχι για το κάθε συγκεκριμένο περιστατικό, κάθε φορά που κάποιος τραβά με κινητό τηλέφωνο. Μια γενικότερη έρευνα για τα βασανιστήρια στην Αστυνομία και στις φυλακές στην Ελλάδα.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν υπάρχουν βασανιστήρια στην ΕΛ.ΑΣ?

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ Αυτά τι ήταν;

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Θα μου επιτρέψετε να απαντήσω;

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Σας επιτρέπω, αλλά?

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν υπάρχουν βασανιστήρια στην ΕΛ.ΑΣ.. Ο όρος «βασανιστήρια» είναι διαφορετικός, προφανώς στη δική σας ορολογία από τη δική μου ορολογία.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Πείτε μας πώς το χαρακτηρίζετε εσείς αυτό;

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Μεμονωμένα περιστατικά, όπως σας είπα, άσκησης βίας…

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: (δεν ακούγεται)

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Σας παρακαλώ πάρα πολύ. Θα μου επιτρέψετε να δώσω την απάντηση που θέλω εγώ ή εσείς θα δώσετε απάντηση;

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Ναι, ναι, αλλά έχω και άλλη ερώτηση μετά.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Βεβαίως. Μεμονωμένα περιστατικά άσκησης βίας από οπουδήποτε και αν προέρχονται είναι καταδικαστέα και δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο της συμπεριφοράς των γυναικών και των ανδρών που υπηρετούν στην ΕΛ. ΑΣ.

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Αν το να βάζεις κάποιον να κρατά παγάκια μέχρι να παγώσει το χέρι του, μετά τον κοπανάς με γκλόμπ, την ίδια ώρα τον έχεις με τη μούρη στον τοίχο με ένα γκλόμπ να τον πιέζει και με ένα πιστόλι στον κρόταφο να του λες «θα σε σκοτώσω ή θα πας φυλακή», δεν είναι βασανιστήριο?

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Είναι άσκηση βίας σας είπα?

    ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Όχι βασανιστήριο.

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Εσείς θέλετε να μου εκμαιεύσετε μια λέξη την οποία επιθυμείτε. Εγώ σας είπα ότι αυτή η συμπεριφορά από τα συγκεκριμένα άτομα, από πόσους έγινε, από δύο, από τρεις, από πέντε; Και αυτό σε σχέση με μερικές δεκάδες χιλιάδες γυναικών και ανδρών που υπηρετούν στην ΕΛ. ΑΣ.. Είναι μεμονωμένα περιστατικά. Θα μου επιτρέψετε να μείνω στην απάντηση που έδωσα.

    ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ (ΑΠΕ): Και εγώ το ίδιο θα ρωτούσα. Ξέρει η κυβέρνηση, σκοπεύει να μάθει πόσα μεμονωμένα περιστατικά υπάρχουν ή θα περιμένει κάθε φορά να προβάλλεται ένα βίντεο στην τηλεόραση για να προσθέτει άλλο ένα;

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Για όσα περιστατικά διαπιστώνονται, υφίστανται όλες τις νόμιμες συνέπειες οι υπαίτιοι και οι δράστες.

    ΣΠΥΡΑΚΗ(ΜΕΓΚΑ): Ήθελα να ρωτήσω αν προβληματίζει την κυβέρνηση το γεγονός

    ότι παρότι χαρακτηρίζει μεμονωμένα τα περιστατικά, τα περιστατικά αυτά ξεπερνούν πλέον τα δέκα. Τουλάχιστον όσα δημοσιοποιήθηκαν. Θεωρείτε ότι ο όρος «μεμονωμένα περιστατικά» εξακολουθεί να την εκφράζει την κυβέρνηση ή μήπως πρέπει να γίνει μια γενικότερη κίνηση σε ότι αφορά την εκπαίδευση αλλά και την πειθαρχική αντιμετώπιση των ανθρώπων που εμπίπτουν σε τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές;

    ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Μένω στην απάντηση την οποία σας έδωσα και παραπέμπω σε πρόσφατες εκτενείς δηλώσεις που έκανε επί του θέματος, μετά από συσκέψεις, ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=729752

  62. @passer by:
    Προφανώς οι ηθικοί αυτουργοί είναι το πρόβλημα. Άλλωστε, απ’ ό,τι φαίνεται, η συγκεκριμένη πυρκαγιά ξεκίνησε από πυλώνα της ΔΕΗ και όχι από εμπρησμό. Γιγαντώθηκε από την αδιαφορία των ντόπιων και την αδιανόητη λιειτουργία της κρατικής μηχανής (που μεριμνούσε για το καζίνο αλλά όχι για τα δέντρα). Και σταμάτησε περίπου κατά τύχη.
    Αν δεν περιμέναμε καταπατητές δεν θα θρηνούσαμε όλοι.

    @Άσπρος Λύκος & Νατασσάκι:
    Πολύ σημαντικά τα αποσπάσματα που ανεβάσατε και οι δύο. Όντως, η ατάκα της χρονιάς είναι το «Έχει περισσότερα από ένα βουνό η Αθήνα.» Έλεος δηλαδή. Καταλαβαίνω τα προβλήματα της live performance που έχει ο εκπρόσωπος και ο κάθε εκπρόσωπος, αλλά τέτοιες κοτσάνες δεν τις αμολάς!
    Ο καύσωνας πραγματικά χειροτέρεψε τα πράγματα και είμαι πεπεισμένος ότι οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής, οι πυροσβέστες, οι εθελοντές, αυτοί που ρισκάρουν, έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες. Και πάλι καλά να λέμε – για αυτούς, για ανθρώπους που δεν κοιμήθηκαν εκείνη την νύχτα. Όμως, περισσότερα πυροσβεστικά αεροπλάνα, καλύτερος συντονισμός και (κυρίως) ορθή εκτίμηση και σχεδιασμός βαρύνουν σε υψηλό επίπεδο. Και θα έπρεπε να μην ξεφεύγουν αρλούμπες ότι μείναμε σε μεγάλο βαθμό ευχαριστημένοι και κάτι τέτοια χαζά. Το πρόβλημα ήταν πελώριο με τα πολλαπλά μέτωπα σε όλη την χώρα, αλλά όχι και να μένουμε ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα. Έλεος δηλαδή!
    Μια σημείωση για τον αδελφό Αντώναρο πάντως, ο οποίος είναι και συνάδελφος μπλόγκερ όπως λες: θεωρώ ότι δεν υποχρεώνεται κανείς να απολογείται (αν χρειάζεται) για πράγματα που κάνουν οι συγγενείς του. Πρόκειται για λεπτομέρεια επί των υπολοίπων θεμάτων.

    @clemens:
    Υπάρχει μια τρομακτική αδυναμία ιεράρχησης των προτεραιοτήτων, και καθώς αυτοί οι άνθρωποι αποφασίζουν για την τύχη θεμάτων όπως η αναδάσωση, η τελική μοίρα του Ελληνικού, κλπ κλπ, έχω μια ανατριχιαστική βεβαιότητα ότι θα πρέπει να ψάξουμε να ζήσουμε αλλού, εμείς και τα παιδιά μας, από κάποιο σημείο και μετά.
    Άκουσα βέβαια και το εντελώς λαϊκίστικο «τι δουλειά έχει ο πυλώνας στο δάσος». Μεταφέρει το ρεύμα προς την πόλη φυσικά. Εκτός κι αν θέλουμε οι μονάδες παραγωγής π.χ. της Πτολεμαϊδας να εγκατασταθούν στην Εκάλη και στο Ψυχικό.
    Λέμε τώρα…

    @Άσπρος Λύκος:
    Περί «μεμονωμένων περιστατικών»: είναι εντυπωσιακή η σπουδή με την οποία η κυβέρνηση αποφεύγει την λέξη βασανιστήρια. Σε αντίθεση με οργανώσεις προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων – να δω π.χ. τον Αντένα με τι μούτρα θα βγάλει ρεπορτάζ για το σωφρονιστικό σύστημα της Τουρκίας ξανά!
    Η πιο σωστή ερώτηση είναι της (?) Σπυράκη (λέω για το σχόλιο #64). Και η απάντηση της παραπομπής δεν είναι απάντηση στην πραγματικότητα.

  63. BTW, η σημερινή Καθημερινή έχει μια συγκλονιστική δορυφορική φωτογραφία για εξώφυλλο, η οποία (αυτό είναι το σημαντικό) δεν έχει τυπωθεί ασπρόμαυρα.

  64. Τώρα είδα ότι απαντάς. Μόνο αυτό: για τον αδελφό Αντώναρο, συμφωνώ.Τον συμπαθούσα και πριν, τον συμπαθώ και τώρα – και σίγουρα δεν είναι κανείς υπεύθυνος και δεν πρέπει να απολογείται για τους συγγενείς του και τις πράξεις τους…. 🙂

  65. Τώρα γυρίσαμε, τώρα απαντάω. Το καλύτερο με τις διακοπές αυτές ήταν το πόσο «χαθήκαμε» από τον κόσμο. 🙂

  66. Μπαμπάκη απλά σχολιάζω την αντίθεση ανάμεσα σε χιλίαδες άνεργους – υποαμοιβόμενους πτυχιούχους και τον προκλητικό μισθό των 3.000.000 δραχμών (8.000-9.000 Ευρώ) του κυρίου αδελφού Αντώναρου

    Δεν μίλησα για «απολογία» του αδελφού Αντώναρου. Δεν κατηγορείται για κάτι ο άνθρωπος!

    Αλλά διαπιστώνω τό αποδεδειγμένα χοντρό «βόλεμα» από τα «γαλάζια» ή «δικά» μας -κατά την προεκλογική έκφραση εν έτι 2004 του Βύρωνα- «παιδιά» της ΕΡΤ.»Βόλεμα» το οποίο έγινε και με την δική του συναίνεση, δεν νομίζεις; Δεν βρέθηκε ξαφνικά κάποιος και τον ανάγκασε να πάρει ντε και καλά να πάρει την θέση. Και ούτε φυσικά έγινε μέσω ΑΣΕΠ!

    Και το οποίο φυσικά «πληρώνουμε όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες», μόνιμη εποδός των ΑριστεροΔέξιων Ταλιμπάν του Νεοφιλελεύθερου «Εκσυγχρονισμού».

    Όπως και ο 28χρονος γιος της Ντόρας – Μητσοτάκη -Μπακογιάννη – Κούβελου ο οποίος είναι σύμβουλος (μάλλον της μάνας του) στο Υπουργείο Εξωτερικών.

    Η σαν το μέλος της επιτροπής «σοφών» τον τότε 28χρονο γιο του κ.Κεδίκογλου ο οποίος σε ηλικία 22 ετών είχε στην κατοχή του περιουσία 200.000.000 δρχ (600.000 ευρώ).

  67. Λύκε μου, δεν αντιλέγω και δεν ήθελα να βγει επικριτικό το σχόλιό μου (αν βγήκε). Δεν ξέρω πόσο αμοίβονται όποιοι κάνουν την ίδια δουλειά ούτε και έχω μπροστά μου το βιογραφικό του ανθρώπου για να μπορώ (*αν* μπορώ) να έχω εικόνα του πόσο θα έπρεπε να παίρνει. Πάντως, το θεωρώ δευτερεύον σε σχέση με την ουσία του ποστ.

    (Ο υιός Κεδίκογλου βέβαια ήταν εντελώς μα εντελώς άλλη περίπτωση, άλλης κλάσης και επιπέδου…Όπως είχε πει κάποιος, με τέτοιο ταλέντο στις επενδύσεις έπρεπε να τον κάνουμε κατ’ ευθείαν Υπουργό Οικονομίας!)

Σχολιάστε

