Κατασκευή περιουσίας

Η ιστορία που ξέρουμε όλοι για τον Πινόκιο είναι η ίδια: η μικρή ξύλινη μαριονέτα, με την μύτη που μεγάλωνε κάθε φορά που έλεγε ψέματα, και ποθούσε όσο τίποτα άλλο να γίνει αληθινός. Στο τέλος της ιστορίας ο Πινόκιο σώζει τον Τζεπέτο, τον «πατέρα» του, από μια τερατώδη φάλαινα και ανταμείβεται για την αυτοθυσία του με το να μεταμορφωθεί σε αληθινό αγόρι.

Ε, τα πράγματα δεν έγιναν καθόλου έτσι.

Ο Πινόκιο δεν κατάφερε να σώσει τον Τζεπέτο, και μάλιστα η φάλαινα κατάπιε και τον γρύλο που είχε τον ρόλο της συνείδησής του. Απογοητευμένος και κατηφής, χωρίς συνείδηση, ο ξύλινος Πινόκιο περιπλανήθηκε στις ερημιές. Χωρίς ελπίδα για το μέλλον, χωρίς κατεύθυνση, χωρίς προορισμό. Αντιμετώπιζε την περιφρόνηση και την σκληρή συμπεριφορά όποιων συναντούσε, μόνο και μόνο επειδή δεν ήταν αληθινός. Τον υποβίβαζαν, του μιλούσαν άσχημα, του πετούσαν σκουπίδια.

Ο Πινόκιο αποφάσισε να το αλλάξει αυτό, αλλά δεν ήξερε πώς. Δεν είχε προλάβει να μάθει την τέχνη του «πατέρα» του. Το μόνο που ήξερε ήταν να μεγαλώνει την μύτη του λέγοντας ψέματα. Και αυτό αποφάσισε να εκμεταλλευτεί.

Άρχισε να λέει ψέματα σωρηδόν. Μόλις η μύτη του έφτανε σε μέγεθος κορμού, την έκοβε και μετά ξανά από την αρχή. Κάθε μέρα έφτιαχνε ξυλεία ίση με αυτήν ενός ολόκληρου δάσους και μετά την πουλούσε. Δεν είχε έξοδα για ξυλοκόπους, μεταφορά των κορμών από το δάσος μέχρι την αγορά και δεν ανησυχούσε καν για πυρκαγιές που μπορεί να περιόριζαν την διαθέσιμη ξυλεία. Έριξε τα ξύλα από την μύτη του στην αγορά σε τιμές χαμηλότερες από του ανταγωνισμού και σύντομα είχε την απόλυτη κυριαρχία, πρακτικά μονοπώλιο.

Έχοντας χάσει και την συνείδησή του, ο Πινόκιο έγινε πολύ γρήγορα πολύ πλούσιος. Όλοι τον σέβονταν, παρότι δεν ήταν αληθινός. Η επιχείρησή του μεγάλωσε, έκανε πια δωρεές σε ιδρύματα και πήγαινε σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις. Συνέχιζε να λέει ψέματα πολλές ώρες κάθε μέρα, για να έχει ξύλα να πουλάει. Επεκτάθηκε και αγόρασε μια εταιρεία με φαλαινοθηρικά – ο κόσμος καταλάβαινε ότι υπήρχε θέμα επί προσωπικού με τις φάλαινες, αλλά ο κος Πινόκιο ήταν πολύ πλούσιος και πολύ φιλάνθρωπος για να τον σχολιάζει κανείς αρνητικά. Έδινε πολλά λεφτά στην κοινότητα. Έφτασαν να ονομάσουν προς τιμήν του πλατείες, δρόμους, ορφανοτροφεία και κλινικές.

Μετά από χρόνια προσέλαβε και έναν συγγραφέα για βιογράφο του. Ο τελευταίος ήταν που άλλαξε την ιστορία του Πινόκιο και την έφτιαξε έτσι όπως την ξέρουμε, με τον Τζεπέτο να σώζεται από την φάλαινα. Αφού ο κος Πινόκιο ικανοποιήθηκε με την τροποποίηση της ιστορίας του (για χατίρι της οποίας είχε πάλι πει ένα σωρό επικερδή ψέματα) βεβαιώθηκε ότι υπήρχε σε όλα τα βιβλιοπωλείο διαθέσιμη και κατόπιν μπαρκάρισε σε ένα από τα φαλαινοθηρικά του. Έφυγε για ένα διαρκές και εξαντλητικό ταξίδι φαλαινών – και απ’ όσο γνωρίζω ακόμα τις κυνηγάει, διοικώντας την οικονομική αυτοκρατορία του από την μέση της θάλασσας. Κι όσο μεγαλώνει η μύτη του με τα ψέματά του, έτσι συνεχίζει να μεγαλώνει και η περιουσία του.

Όλα τα άλλα, με το αληθινό αγόρι και την συνείδηση, είναι παραμύθια.

45 Σχόλια

  1. Η διεύθυνση του μαγαζιού σας ενημερώνει ότι από σήμερα το απόγευμα διακοπεύω. Θα μπαίνω, θα τσεκάρω, θα γράφω, ενδεχομένως να ανεβάζω κι όλας, αλλά προτεραιότητα θα έχουν οι παραλίες και τα ούζα.

    Φιλιά σε όλους, να περνάτε υπέροχα ό,τι κι αν κάνετε!

  2. Καταπληκτικός ο μπαμπάκης, απειρως πιο διδακτική η δική σου ιστορία.

  3. μόλις μου κατέστρεψες μια πολύτιμη σταθερή αξία.
    έχω απογοητευθεί φριχτά.

    και, πώς τολμάς να φεύγεις για διακοπές πριν από μένα, ε?

  4. Εμένα πάλι μου αρέσει πιο πολύ αυτή η εκδοχή…
    αλλά δεν θα την πω στο γιο μου – ακόμα.

    Καλές διακοπές, μπαμπάκη, και καλή ξεκούραση – επιτέλους! 🙂

  5. Εγω θα συμφωνησω με την Κροτκαρ- στεναχωρηθηκα γμτ- δεν θελω, τσου!

  6. Α και μια ερωτηση, μπορεις να μου πεις αν οταν πατησεις σε ενα ποστ στο μπλογκ μου να το διαβασεις, εξακολουθει να υπαρχει το sidebar με τις επιλογες? Γιατι εμενα μου χανεται οταν φυγω απο την κεντρικη και μπω μεσα σε ενα ποστ και μετα παω με back για να επανελθω… Αν εσεις το βλεπετε δεν με πειραζει αλλιως να το ψαξω

  7. @Lex:
    Μερσί φίλε! Η αρχική ιδέα δεν είναι 100% δική μου, αλλά ήθελα να την παλέψω να δω που βγάζει.

    @Κροτ:
    Εσύ που τολμάς να γυρίζεις από διακοπές πολύ μετά από μένα, είσαι καλύτερη δλδ;
    Κι όσο για τις σταθερές αξίες, είμαι εδώ ακριβώς για να τις γκρεμίζω! χαχαχα

    @Νατασσάκι:
    Κι εγώ τα σημειώνω εδώ για να του τα πω αργότερα.
    Να είσαι καλά ρε συ! 🙂

    @Φάβα με κρεμμύδια:
    Ειδικότης μου να παραποιώ γνωστές ιστορίες, άρα έχεις βρεθεί στο λάθος μέρος! χαχαχα
    Ούτε εγώ βλέπω sidebar όταν κάνω κλικ στο ποστ, το template που έχεις διαλέξει είναι έτσι. Δεν είναι άσχημο όμως σαν αποτέλεσμα. Διαβάζεται και εύκολα.

  8. Με ενα κρεμμυδι!!!!!

  9. καλά που το πες,πάνω που θα κοβα τη μύτη μου

    τώρα θα παρακαλάω να ξυπνήσω μια μέρα να ναι ξύλινη,να μεγαλώνει και με τα ψέμματα -που είμαι μανούλα,αν θέλω- και να χεστώ στο τάληρο!!!!

    υγ τι ωραίο να έχεις εμπνευστικούς ανθρώπους εκεί έξω!!!

  10. …………
    Καλή ξεκούραση και καλές διακοπές!!
    :))

  11. Αφου εγω ειμαι σε ποστ σου και το βλεπω το sidebar…kai mporω να παω οπου θελω μετα. Σαν επισκεπτης εννουσα σε μενα…please check!!!;)

  12. -τρικ ειναι για να μου ερθεις και μενα λιγο..-

  13. Άρα για όλα φταίνε οι φάλαινες…

  14. @onionfava:
    Εμένα μου αρέσουν τα κρεμμύδια, οπότε βάζω πολλά. Πειράζει; 😉
    Ήρθα, και χθες και σήμερα. Το template μας είναι διαφορετικό, οπότε είναι λογικό να συμπεριφέρεται και αλλιώς.
    Πήγαινε dashboard -> presentation -> themes και δες μήπως προτιμάς κάποιο άλλο.

    @Τσαπερδόνα:
    Και πού ‘σαι! Μακρυά από κήτη, εντάξει;

    @Τασσούλα:
    Μιλ μερσί, να είσαι κι εσύ καλά και τα φιλιά μου στον Σβούρα! (και όχι μόνο)

    @Δημοσθένης:
    «για όλα φταίνε οι φάλαινες»
    οι πρώην και οι επόμενες

    Μπααααα. Δεν ακούγεται αρκετά σωστά.

  15. χμ…καλα, θα παω στον Λεξητυπο να βοηθησει…παω…
    Οκ βαλε πολλα κρεμμυδακια, μακια!

  16. είστε όλοι σας τρελοί!

    ναι ρε, γιατί εγώ θα κανω αγχωτικές διακοπές λέμε!

  17. Ωραία η εκδοχή, μου γκρέμισε κάποια δεδομένα είναι η αλήθεια, αλλά εντάξει μικρή είμαι θα αναρρώσω.
    Καλές διακοπές μπαμπάκη με την νεράιδα και το ξωτικάκι σου. Καλά να περάσετε 😉

  18. Καλή ξεκούραση και σύντομα επιστροφή στο μπλογκοχωριό.

    Ι

  19. Έχουμε απωθημένα με το Moby Dick, ε?
    ;-D

  20. ποτέ δεν τον συμπαθησα τον πινοκο (λες να εχω ψυχολογικα προβληματα;) οποτε καλα του εκανες.. καλες διακοπες κε μπαμπακη και προσοχη: οσο πιο πολλα τα ουζα τοσο καλυτερα..
    καλη ξεκουραση..

  21. Ώρα είναι να μας πείς ότι στην πραγματικότητα,η Κοκκινοσκουφίτσα συνομώτησε με τον κακό Λύκο για να φάει την τεράστια περιουσία της γιαγιάς της,τα φτιάξανε,πήραν και τον κυνηγό για μπάτλερ κι εγκαταστάθηκαν στη Χαβάη!
    😆 😆 😆

    Καλά να περάσετε! 😉

  22. κορυφαίο….
    καλή ξεκούραση και οινο-ουζο-μπυροποσία. Καλές βουτιές.

  23. Mpampaki καλές διακοπές, καλα να περάσεις με αυτους που αγαπας και με το καλο να τα ξαναπουμε…Πολλα φιλια

    Υ.Γ.: Μη ξεχασεις- φαβα με κρεμμυδια, σαρδελιτσα και ουζακι πανε πολυ… 🙂

  24. @onionfava:
    Έβγαλες άκρη;
    Προφανώς και μου αρέσει η φάβα καλή μου, μεζεκλής άνθρωπος είμαι ήταν δυνατόν να την περιφρονώ; 🙂

    @Κροτ:
    Δλδ όσοι δεν κάνουν αγχωτικές διακοπές είναι τρελοί;
    Μα τι λέει η μαντμαζελίτσα;

    @BeBe:
    Thank u, thank u, thank u!!! 🙂

    @ικδ:
    Ευχαριστώ, αναμείνατε τηλεφώνημα (κάπου το έχω κρατήσει το μέϊλ, δεν ξέρω αν άλλαξες τους τελευταίους μήνες)

    @Σοφία:
    Ακόμα και με τον Free Willy! LOL!

    @sadcharlotte:
    Ευχαριστώ για τις ευχές, θα κοιτάξω να τις κάνω πράξη!

    @evelina_z13:
    Δεν θέλεις να ακούσεις την φριχτή αλήθεια για το πώς μπλέκονται μεταξύ τους όοοοοοοολα τα παραμύθια με κακό λύκο. Δεν είσαι ακόμα έτοιμη για την αποκαλύψη.
    Όπως έλεγε κι ο Τζακ (ένας είναι ο Τζακ):
    «You want the truth? YOU CAN’T HANDLE THE TRUTH!!!» 😉
    Σμουτς!

    @clemens:
    Ευχαριστώ – και για τον έπαινο και για τις ευχές.

  25. Good weekend for all the Greek people and without fires

  26. @David Santos:
    Thank you for your considerate wish, and a very good weekend to all Portoguese too!

  27. Πρώτα απ’ όλα αυτή η ανακοίνωση για παραλίες, διακοπές και ούζα, είναι πέρα για πέρα σαδιστική και ντροπή! Τι μανία κι αυτή με όλους σας ν’ ανακοινώνετε τι καλά που περνάτε, σε όλους εμάς που δεν κάνουμε διακοπές ακόμα! Έπειτα….γιατί τόσος κυνισμός για τον καημένο τον Πινόκιο; Καλού κακού, σας προειδοποιώ οτι δεν θ’ ανεχτώ ουδεμία παραποίηση της Σταχτοπούτας, την Χιονάτης και της Ωραίας Κοιμωμένης που ήταν τα αγαπημένα μου παραμύθια πριν κάποιες (λίγες φυσικά) δεκαετίες! Ευχαριστώ εκ των προτέρων και ελπίζοντας στην καλή σας διάθεση, παρακαλώ ρίξτε και καμιά βουτιά για μας που μέσα στον Αύγουστο ούτε που έχουμε δει παραλία ακόμα!

  28. Ευτυχώς που ο γιος μου δεν διαβάζει…ακόμα! Έχουμε δει τον Πινόκιο (cartoon) αρκετες φορες, έχουμε στηθεί στη τηλεόραση να βλέπουμε την διαφήμιση εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, έχουμε δει μέχρι και το έργο με τον Μπενίνι. Ο γιος μου θα σε μισήσει…παρεπιπτόντως και ο δικός σου μάλλον… 🙂

  29. Ο Πινόκιο ΔΕΝ είναι καθίκι, ‘ντάξει;;;
    Άντε τώρα!

  30. Ενδιαφέρουσα η εκδοχή, αλλά προτιμώ αυτήν που ξέραμε ως τώρα. 🙂
    Καλές διακοπές! Να περάσετε υπέροχα!

  31. +1 υπέρ της εκδοχής μπαμπάκη 🙂 Μπαμπάκη, καλά να περάσετε στις διακοπές σας. Να ζήσετε υπέροχες στιγμές, να ξεκουραστείτε και να ανακτήσετε δυνάμεις!

  32. χμμμ….κοίτα να δεις που πάντα κάτι σε θλιψη μου έφερνε αυτο το παραμύθι με τον Πινόκιο…η εκδοχή σου το επιβεβαιώνει…
    …καλά να περνάς στις διακοπές σου….όχι,δεν θα ζηλέψω…μόλις επέστρεψα….

  33. Καλές διακοπές, Μπαμπάκη! 😀

    Προτιμώ τη δική σου εκδοχή, δυστυχώς!

  34. Τωρα μπορεί να πει κανείς ότι η ιστορία δεν είναι όπως την λες.
    Ε δε μπορεί.
    Και αυτό μάλλον είναι κακό.

  35. Ότι θέτε λέτε! Στο μόνο που συμφωνούμε είναι ότι ο Πινόκιο δεν έγινε ποτέ πραγματικό αγόρι. Τα άλλα είναι αποκυήματα της νοσηρής σας φαντασίας. Ο Πινόκιο κρέμεται, μαζί με άλλες μαριονέτες, σε μια γωνιά του σπιτιού μου!

    ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ?????

  36. @Λένα Μαντά:
    Τι να κάνουμε, έχετε πέσει στα νύχια προβοκάτορα αγαπητή!- χαχαχα!!! Οι βουτιές συνεχίζονται ακάθεκτες, όσο για την Σταχτομπούτα και τις λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, να το εκλάβω περίπου ως…παραγγελιά; 😉

    @Μάνος Σ:
    Για να λέμε την αλήθεια, και στον δικό μου θα αργήσω να πω αυτή την εκδοχή.

    @artanis:
    Τι νέα, κατέβασες και Μαγκάϊβερ ή όχι ακόμη; χοχοχοχοχο

    @Γητεύτρια:
    Ευχαριστώ πολύ, κι εσύ να περνάς υπέροχα!

    @Μαρία:
    Μερσί, μερσί, κι εσύ το ίδιο!

    @cook:
    Να είσαι καλά, ελπίζω να πέρασες υπέροχα στις διακοπές σου.

    @Ρενάτα:
    Δυστυχώς, ε; χεχε – έστω κι έτσι! Φιλιά, ευχαριστώ.

    @Κολοκύθι:
    Διακρίνω έναν σκεπτόμενο κυνισμό, για τον οποίο δεν μπορώ παρά να σε επαινέσω.

    @Ντόλυ:
    Εντάξει, ήταν ψεύτης αλλά όχι και για κρέμασμα!!!
    ΝΑΙ ΡΕ, ΔΙΑΚΟΠΕΣ. ARE YOU PULLING ANY DIFFICULTY??? 😉

  37. Παραγγελιά; Δεν καταλάβατε καλά αγαπητέ μου! Με την δημοκρατική διάθεση που συνήθως διαθέτω, σας λέω οτι πρόκειται περί διαταγής! Τα παιδιά μου λένε οτι η δημοκρατία σταματάει ακριβώς έξω από την πόρτα μας! Μ’ αυτή μου την «ιδιότητα» λοιπόν: Κατω τα χέρια από τα παραμύθια! Καλές διακοπές! (Τώρα που πλησιάζουν οι δικές μου, μπορώ να γίνω εως και μεγαλόψυχη!)

  38. Πολύ ωραίο κείμενο!
    Φιλιά από μία ακόμα παραμυθατζού. 🙂

  39. and now for something different
    ..

    pinnochio’s larch

    😉

  40. @Λένα:
    Έχεις δει παιδιά δυο-τριών χρονών να απλώνουν το χέρι τους στο τασάκι/ποτήρι ούζου/ηλεκτρικό αλυσοπρίονο και να τους λες σταθερά και εντελώς ενήλικα «όοοοοοοχι, κακό, κακό, μη, μη, μη, ΜΗΗΗΗΗ!!!!» και να το γραπώνουν ακριβώς επειδή τους το απαγόρευσες;
    Ε, όταν λέω παραγγελιά το εννοώ με αυτόν τον τρόπο! χεχεχεχε 😉
    Με το καλό οι διακοπές, προσωπικά κάνω τρελή αποτοξίνωση ακόμα και από το ίντερνετ!

    @Niemandsrose:
    Μιλ μερσί, επίσης! 🙂

    @fight back:
    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!! – Σωστός!!!! 😆

  41. πστττττ…έχεις πρόσκληση…από προχτές…αλλά τα ουζάκια είναι καλύτερα!!!

  42. Άρα αντιδράς πολύ καλά στις προκλήσεις! Καλό αυτό και ειλικρινά περιμένω το επόμενο! (Έστω κι αν είναι η Σταχτοπούτα!) Καλή η αποτοξίνωση από το Ιντερνετ! Από αύριο αρχίζει και η δική μου! Καλά να περνάς!

  43. Χρόνια πολλά και πολύ υγεία σε σένα και σε όλους όσους αγαπάς και σ’αγαπάνε!

  44. Μου θύμισες ένα post που έγραψα πριν από τις διακοπές για το παιδί ενός φίλου μου που άνοιξε ένα αρκουδάκι για να βρει την καλή του ψυχή, που το έκανε να τον αγαπάει κατά τον πατέρα του, και ανακάλυψε ότι η καλή ψυχή αποτελείται από συνθετικό αφρολέξ.

  45. @Μάνος Σ:
    Το είδα φίλε, θενκς, θα το φτιάξω το ποστ μόλις προλάβω, σήμερα γύρισα.

    @Λένα Μαντά:
    Αχ, είσαι πειρασμός!
    Για την ώρα λέω να ανεβάσω ένα για τον Κακό Λύκο συνολικά, να διηγηθώ όλα τα παραμύθια στα οποία εμπλέκεται από την δική του πλευρά. Πώς σου ακούγεται;

    @N.Ago:
    Να είσαι καλά, σ’ ευχαριστώ. Και σε σένα και στους σικούς σου, ό,τι καλύτερο!

    @Άγγελος:
    Το είχα διαβάσει και θυμάμαι πόση εντύπωση μου έκανε. Δεν είναι απλό πράγμα να εξηγήσεις τον κόσμο στα πιτσιρίκια.
    Ειδικά αν συνειδητοποιήσεις ότι στην πραγματικότητα σου τον εξηγούν αυτά από την αρχή.

Σχολιάστε

