• Σελίδες

  • Φρέσκα κείμενα

  • Το μακρύ και το κοντό μας…

    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    εύη στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    mpampakis στο Λείπεις
    masterpcm στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    mpampakis στο Λείπεις
    Stavrula στο Λείπεις
    Snowball στο Λείπεις
    mpampakis στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
    Stavrula στο Αντί ημερολογίου, βουβή τ…
  • a

  • Οκτώβριος 2007
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Σεπτ.   Νοέ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Στις ντουλάπες του αρχείου

  • Μεταστοιχεία

Το σπίτι μας

action_468x60.jpg

Επιστρέφοντας χθες από ΣΚ στην Πελοπόννησο, οι καμμένες πλαγιές που εμφανίζονται συνέχεια στο τοπίο και θυμίζουν μόνο ένα πράγμα: το κρανίο ανθρώπων που περάσαν χημειοθεραπεία. Γυμνά, γκρίζα και με μερικά ταλαιπωρημένα αποκαϊδια να στέκονται ακόμη όρθια. Τοπίο πληγωμένο άσχημα.

Ο μικρός μας από το πίσω κάθισμα χαζεύει έξω. Καταλαβαίνει την διαφορά στο τοπίο.

– Να σας πω κάτι; Είχε φωτιά εδώ;

– Ναι μάτια μου, είχε.

– Όμως, γιατί καήκαν τα δέντρα;

– Δεν τα προλάβανε οι πυροσβέστες αγάπη μου.

– (στεναγμός) Τα καημένα…

– Θα τα ξαναφυτέψουν αγόρι μου (λέμε και καμιά μαλακία για να του αναπτερώσουμε το ηθικό), θα τα ξαναφτιάξουν.

– Όμως γιατί οι άνθ’ωποι έβαλαν φωτιές; Είναι κακοί;

– …(γκουχ γκουχ) Εμ, μερικές φορές μπαίνουν και φωτιές κατά λάθος.

– Κατά λάθος; Πώς;

– Να, θυμάσαι που σου λέγαμε ότι τα σκουπίδια δεν τα πετάμε στο δρόμο αλλά μόνο στα καλάθια τους;

– Ναι.

– Υπάρχει κόσμος που τα πετάει όπου νά ‘ναι κι αν δεν προσέξουν μπορεί τα σκουπίδια να ανάψουν φωτιά και να κάνουν μεγάλη ζημιά.

Το σκέφτεται. Το επεξεργάζεται. Το χωνεύει. Το εφαρμόζει.

Έχω διαπιστώσει στην πράξη ότι υπάρχουν πολλοί συνάνθρωποί μας που τους αρκεί να είναι το σπίτι τους σε καλή κατάσταση και έξω να γίνεται το έλα να δεις. Δεν τους πειράζει να περπατάνε σε μια βρώμικη πόλη έκω από το κατώφλι τους. Δεν τους ενοχλεί να βγάζουν τα σκουπίδια σε απεργία σκουπιδιάρηδων και να γεμίζουν λόφους δυσωδίας μπροστά στην πόρτα τους. Τους αρκεί το σπίτι τους να είναι καλά, και όλοι οι άλλοι ας πάνε να πνιγούνε.

Δεν πάει έτσι κύριοι. Το σπίτι μας δεν είναι μια προστατευμένη, αυτάρκης σφαίρα. Καλά θα ήταν, αλλά δεν παίζει. Το σπίτι μας είναι η πόλη μας, η χώρα μας, ο πλανήτης μας. Τα σκουπίδια μας δεν πάνε κάτω από το χαλί και η μεγάλη αλήθεια είναι πώς ο πλανήτης είναι περιορισμένος σε πόρους.

Θέλω το σπίτι μου να το κληροδοτήσω στο παιδί μου. Και θέλω να είναι σε τέτοια κατάσταση που να μπορεί να ζήσει όμορφα μέσα σε αυτό.

wall01_640x480.jpg wall08_640x480.jpg wall02_640x480.jpg

Blog Action Day:

Στις 15 Οκτωβρίου bloggers από όλο το web ενώνονται για να θέσουν τις απόψεις τους γύρω από ένα κοινά σημαντικό θέμα. Αυτή τη φορά το «καυτό» θέμα είναι το περιβάλλον. Κάθε blogger θα ποστάρει τις απόψεις του για το περιβάλλον όπως νομίζει εκείνος ότι σχετίζεται με το θέμα του blog του. Στόχος μας είναι να παρακινηθούν να μιλήσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι για ένα καλύτερο κοινό μέλλον.

Αναζητάμε bloggers από όλες τις εθνικότητες και τα ενδιαφέροντα για να συμμετέχουν. Να τι πρέπει να κάνεις:

Δημοσίευση στις 15 Οκτωβρίου

Δημοσιεύστε στα blog σας ένα post σχετικά με ένα θέμα της επιλογής σας που αφορά στον περιβάλλον.

Για παράδειγμα σε ένα blog που αφορά στην οικονομία μπορεί να δημοσιευτεί ως θέμα η εξοικονόμηση χρημάτων με τη υιοθέτηση φιλικών, προς το περιβάλλον, πρακτικών στα νοικοκυριά. Με τον ίδιο τρόπο ένα blog που αφορά στην πολιτική μπορεί να περιλαμβάνει ως θέμα τη βαρύτητα που έχει το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος στην πολιτική ζωή.

Τα posts δεν χρειάζεται να ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη ατζέντα θεμάτων, απλά να σχετίζονται με το περιβάλλον με οποιοδήποτε τρόπο ταιριάζει καλύτερα στο blogger και στους αναγνώστες του blog. Σκοπός μας είναι να οδηγηθεί το θέμα του περιβάλλοντος στο τραπέζι του διαλόγου και όχι να εκφραστούν συγκεκριμένες απόψεις. Επομένως, ποστάρετε με οποιονδήποτε τρόπο ταιριάζει καλύτερα σε εσάς και στους αναγνώστες του blog σας, απλά συσχετίστε το post σας με το περιβάλλον και βεβαιωθείτε ότι θα ανέβει στις 15 Οκτωβρίου.

Περισσότερα εδώ. Όσο για τον πιτσιρικά μας, ο επόμενος στόχος είναι να του μάθουμε πιο συγκεκριμένα πράγματα – π.χ. την διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις μπαταρίες και τα υπόλοιπα σκουπίδια. Ίσως θα ήταν καλό να την μάθουν και όλοι εκεί έξω τώρα που το σκέφτομαι.

Καλημέρα – ελπίζω να έχουμε κάτι καλύτερο να γράψουμε του χρόνου.

23 Σχόλια

  1. Είναι πολύ όμορφο που μιλάτε στο γιο σου γι’ αυτά τα πράγματα. Απ’ όσα ακούει, μόνο τα μισά να πιάσει και να εφαρμόσει μεγαλώνοντας, κέρδος θα το έχουμε όλοι μας. Καλή εβδομάδα να έχουμε 🙂

  2. Κόσμος λοιπόν.
    Από εκεί και κόσμημα…
    Την τύφλα μας πιά.
    Δυσκολότερο όλων, να εξηγήσεις σ’ ένα παιδί, να βάλεις σε συνέχεια τα παράλογα, να δώσεις συνοχή στα κατακερματισμένα.

    Καλημέρες μπαμπάκη μου.
    Βαρύτερη θλίψη απ’ το ανάπηρο αύριο, δεν υπάρχει.

  3. Ποιοι ειναι οι εμπνευστες του blog action day?Γιατι κατι μου λεει οτι βρωμαει η υποθεση και οτι απο πισω κρυβονται δηθεν οικολογικες εταιρειες;;;

  4. Περί του «ιδελογικού περιγράμματος» συμφωνώ με τον από πάνω μου. (τα ξανάπαμε οκ…. )

    Περί της ουσίας, η λογική «στο σπίτι μου προσέχω, εκτός δεν μου καίγεται καρφί» είναι η ίδια με τη λογική, αφού εγώ παίρνω 300 ευρώ, ούτε οι άλλοι να μη ζητάνε παραπάνω. Κλπ κλπ…

    Με μια λέξη: ιδιώτες – αγγλιστί idiots!

    (αναρωτιέμαι πού στο καλό το βρήκατε το κειμενάκι… εγώ δεν πήρα πρέφα, μέχρι χτες το απόγευμα που το άκουσα τυχαία στο ραδιόφωνο. Λες να με ψυλλιαστήκανε τι γκρινιάρα και στρίγγλα είμαι και να μου το αποκρύψανε επίτηδες? Από την άλλη και το δικό μου κείμενο μες το πνεύμα του μαγαζιού είναι: γκρίνια! χαχαχα!)

  5. και μετά μας φταίνε οι ελεύθερες ρίζες και τα αντιοξειδωτικά που δεν μας κρατάνε για πάντα νέες και υγιείς..

    υγ ρε το ξερό μας το κεφάλι φταίει!

  6. Δεν ξέρω που μένεις αλλά στο Νέο Ψυχικό, πίσω από το Πεντάγωνο, υπάρχει το Πάρκο Ανακύκλωσης που το λατρεύουν τα παιδάκια… Το concept είναι απλό… Μαζεύεις μερικά cans από αναψυκτικά και μερικές εφημερίδες ή περιοδικά, πάτε στο πάρκο και δίνοντας τα συγκεκριμμένα πράγματα για ανακύκλωση ο πιτσιρίκος σου κερδίζει «εισητήριο» για μια βόλτα με το τραινάκι… Ο ¨Αρις ξημεροβραδιαζόταν εκεί ως πιτσιρίκος και τώρα σε πληροφορώ ανακυκλώνει ακόμα αναψυκτικά και χαρτιά και γελάει μόνος του για τις βόλτες που θα μπορούσε να πάει αλλά..»τώρα μεγάλωσε»…

  7. και να συμπληρώσω τη fevis, και στο Παιδικό Μουσείο, στην Πλάκα, έχει ένα παρόμοιο τμήμα – και τα παιδάκια το λατρεύουν.
    Κι έτσι μάθαμε και τι ανακυκλώνεται, από πολύ νωρίς.
    Και είναι βασικό – και πολύ σπουδαίο αυτό που κάνεις με το μικρό, από τώρα – το έχω πει πολλές φορές και το πιστεύω: αυτή η γενιά, η δική τους, θα είναι πολύ καλύτερη από εμάς – το θέμα είναι, να τους παραδώσουμε αυτά που πρέπει (δεν μας βλέπω να τα καταφέρνουμε…)

    Καλημέρα, μπαμπάκη.

  8. `Eχω διαπιστώσει στην πράξη ότι υπάρχουν πολλοί συνάνθρωποί μας που τους αρκεί να είναι το σπίτι τους σε καλή κατάσταση και έξω να γίνεται το έλα να δεις…`

    Αυτή η φράση συμπικνώνει δυστυχώς όλη ουσία και την αλήθεια για την αντιμετώπιση του περιβάλλοντος από τους νεοέλληνες.

    Οι κάδοι ανακύκλωσης στη γειτονιά μου είναι συνήθως άδειοι, αντιθέτως οι άλλοι κάδοι είναι μονίμως ξεχειλισμένοι…

  9. Δεν πάει έτσι κύριοι. Το σπίτι μας δεν είναι μια προστατευμένη, αυτάρκης σφαίρα. Καλά θα ήταν, αλλά δεν παίζει. Το σπίτι μας είναι η πόλη μας, η χώρα μας, ο πλανήτης μας.

    Αυτό πότε θα γίνει κοινή συνείδηση? Ε? 😕

  10. Διάολε μπαμπάκι! Είσαι φοβερός! Όταν ήμουν παιδί οι γονείς μου, μου έλεγαν πως το να πετάς σκουπίδια είναι κακό, πως οι βιομηχανίες μολύνουν τον αέρα… και όλα αυτά που συνεχίσουν και λένε οι επόμενες γενιές μπαμπάδων και μαμάδων στα παιδιά τους. Πραγματικά, σύντομα θέλω να γίνω μαμά… τί θα πω τότε στα παιδιά μου; Ίσως τότε να μην έχει μείνει τίποτε απολύτως και να μην χρειαστεί να μπω στον κόπο να τους πω… Κάθε γενιά και χειρότερα…

  11. Με γονείς σαν εσάς υπάρχει ελπίδα 😀

  12. @Μαρία:
    Ξέρεις, αν αποφασίσεις πως ό,τι κι αν σε ρωτάει θα προσπαθείς να του απαντάς σοβαρά κι όχι με τσιτάτα του τύπου «όταν μεγαλώσεις θα καταλάβεις», μετά τα υπόλοιπα έρχονται εύκολα: απλώς του μιλάς για τις απόψεις σου. 🙂
    Καλή βδομάδα να έχουμε!

    @Καπετάνισσα:
    Το μόνο δύσκολο είναι να καταλάβει γιατί υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που απλώς δεν κάνουν το σωστό.
    Εγώ ακόμη δυσκολεύομαι να το καταλάβω…
    Καλημέρα κορίτσι μου.

    @Πρέζα TV:
    Δεν ξέρω ποιοι το ξεκινήσαν. Και κρατάω πάντα μια επιφύλαξη για αυτό. Ωστόσο, όπως άφησα και σαν σχόλιο στης Κροτ, η ουσία με τέτοιες μαζικές κινητοποιήσεις είναι να μην τις πέρνεις και τρομερά στα σοβαρά. Ναι, συμμετείχα, έδωσα κι εγώ μια μικρή δημοσιότητα (όσο και όπως μπορώ) αλλά από κει και πέρα σε καμία περίπτωση δεν έχει τελειώσει η δουλειά μου.
    Οι δημόσιες δηλώσεις μέσω των μπλογκ δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την πραγματική δράση. Και το θέμα είναι τι θα κάνει ο καθένας μας στην καθημερινότητά του με σκοπό την μικρότερη ζημιά στο περιβάλλον.

    @Κροτίδι:
    Θέλαμε να στο κρατήσουμε εντελώς κρυφό, αλλά πήγαν οι άχρηστοι και το είπαν στο ραδιόφωνο. Βέλγοι παιδί μου, τι περιμένεις…

    @Τσαπερδόνα:
    Να ξέρεις ένα πράγμα για τις εταιρείες καλλυντικών: αυτό που πουλάνε το λένε Ελπίδα – και είναι πανάκριβο το ρημάδι!

  13. πστ! στο γκρηκ ράδιο το άκουσε, λέμε!
    ποιοι βέλγοι!

    αχ, χαμένα τα’χει, ξεκούτιανε ο Μπαμπάκης!

  14. @fevis:
    Ευχαριστώ για την ιδέα. Μένω πολύ κοντά, οπότε αν θες να μου στείλεις ακριβώς την διεύθυνση του πάρκου θα το εκτιμούσα. Ακούγεται πολύ καλό.

    @Νατασσάκι:
    Κι εγώ είμαι αισιόδοξος για τις γενιές που έρχονται – θεωρώ ότι είναι πιο κυνικοί αλλά και πιο ισορροπημένοι. Το Παιδικό Μουσείο τουλάχιστον το έχω υπ’ όψη, και το έχουμε επισκεφτεί επανειλημένα. Το θεωρώ από τις πιο σοβαρές προσπάθειες που γίνονται στην πόλη μας, και μάλιστα σε βάθος χρόνου.
    Καλημερούδια!

    @Τζων Μπόυς:
    Δυστυχώς είναι πολλές οι εκφράσεις της έλλειψης συνείδησης πολίτη (γιατί νομίζω ότι τελικά εκεί ανάγεται). Από τα άναρχα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, από την ηχορύπανση και την αυθαίρετη δόμηση, από παντού.
    Αν γυρίσεις και πεις κάποιον που πετάει το χαρτί από τα τσιγάρα του στον δρόμο «βρωμύλο» θα σε βρίσει. Ενδεχομένως και να πλακωθείτε. Κι όμως θα έχεις πει απλώς την αλήθεια, σαν να πεις εμένα μελαχροινό επειδή απλά αυτό είναι το χρώμα των μαλλιών μου. Τι να πω πια…

    @Ρενάτα:
    Λες να ζήσουμε να το δούμε;
    Εδώ βέβαια ζήσαμε να δούμε διπλό του Ολυμπιακού στην Ευρώπη… 😉

    @Cyberella:
    Σ’ ευχαριστώ – ροσπαθούμε να μην δένουμε πράξεις με έννοιες καλού – κακού, όποτε μπορούμε, αλλά να του εξηγούμε και γιατί. Το να ξέρει ότι τα σκουπίδια μπορεί να πάρουν φωτιά από μόνα τους ας πούμε το θεωρώ σημαντικό. Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος πώς λειτουργεί ένα μυαλουδάκι τεσσάρων ετών, αλλά προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο σαφείς και ειλικρινείς γίνεται.
    Κάθε γενιά δυσκολεύεται στο πώς θα μεγαλώσει τα παιδιά της, αλλά δεν θα έφτανα να πω ότι τα πράγματα πάνε απαραίτητα χειρότερα. Για παράδειγμα, το παιδί σου θα έχει καλύτερο προγεννητικό έλεγχο από το δικό μου. Το δικό μου είχε (έτη φωτός) καλύτερο από εμένα και οι γονείς μου γεννηθήκαν χωρίς κανέναν αντίστοιχο έλεγχο. Σε γενικές γραμμές τα πράγματα μπορούν να καλυτερέψουν και είναι στο χέρι της ανθρωπότητας αυτό. Και ακριβώς επειδή είναι στο χέρι της ανθρωπότητας είναι που φτάνουμε να τραβάμε τα μαλλιά μας για την κατάντια του περιβάλλοντος…

    @confused:
    Κόλακα! Πιάνεις πόστο για υποψήφια νύφη κι εσύ, έτσι; χε χε χε χε 😉

  15. @Κροτ:
    Ε, αυτό λέω. Το μεγάλο θέμα είναι που οι Βέλγοι αφήνουν το γκρηκ ρέντιο να παίζει στις Βρυξέλλες.
    Και μην μου πεις για ραδιόφωνο μέσω internet, bandwidth killer!!!

  16. Μπαμπάκη, θα ‘θελε να πω πολλά, αλλά δυσυχώς δεν έχω χρόνοο. Άλλωστε, τα είπες όλα εσύ, εγώ τι παραπάνω να πω; Έστω κι αν τα έζησα από κοντά το καλοκαίρι…

  17. Πάλι τρέχεις; Τι θα γίνει με σένα; Ετοιμάζεσαι για τους Αγώνες του Πεκίνου;
    Από κοντά τα έζησα κι εγώ αγαπητέ, από πολύ κοντά. Αλλά και όσοι (νομίζουν ότι) τα έζησαν από μακρυά, δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι το μέγεθος της καταστροφής ήταν τέτοιο που καταπίνει κάθε απόσταση…

  18. YES YES!!

    ΕΙΜΑΙ KILLER!

    χο χο χο!!!!!

  19. Η ποιότητα του εσωτερικού μας κόσμου εκφράζεται μέσω των ενεργειών μας στον εξωτερικό κόσμο. Ο εσωτερικός μας κόσμος δεν είναι μόνο ο εαυτός μας, είναι κάτι περισσότερο, κάτι μεγαλύτερο από αυτόν. Και μη ξεχάσεις να τηλεφωνήσεις για αυτό που συζητούσαμε. Just in case

  20. Γεια σου βρε κροτάκι… καιρούς και ζαμάνια!! Φιλιά

  21. @Krot:
    Καλά, μην παίρνεις και θάρρος!

    @Cubic:
    Παιδιά, Ο ΚΥΒΙΚΟΣ ΖΕΙ!!!
    Τρεχάτε!!!
    Για το σχόλιο, συμφωνώ απόλυτα. Το περιβάλλον είναι τελικά θέμα παιδείας.
    Για το τηλέφωνο, μην ανησυχείς θα έχεις νεώτερα εντός της ημέρας.
    Φιλιά!

  22. Θυμάμαι ρέ Μπαμπάκη πρό κάμποσων ετών, ήμουν μέ τήν μάνα μου στό λεωφορείο, παγαίναμε Πέραμα, γιά νά περάσωμε απέναντι, στό παραδείσιο νησί τής Σαλαμίνος. Στό βουνό λοιπόν παίζαν πυρκαγιές, ρώτησα κι εγώ τήν μάνα μου, άκουγα/άκουσα νά μιλάνε γιά εμπρησμό, γιά τό εκούσιο δηλαδή τού πράματος.

    Πόσα χρόνια έχουν περάσει; Όχι λίγα. Τό πιστεύεις ότι ακόμα καί τώρα, ανακαλώ, έχω εντελώς φρέσκο εκείνο τό συναίσθημα τής απορίας κυρίως, (εκτός από απογοήτευση, στενοχώρια) μά πώς γίνεται μαμά. κάποιος άνθρωπος νά καίη ένα δέντρο/δάσος;

    Είμαι σίγουρος ότι καί ο υιός σου θά κρατήση γιά πάντα αυτό πού ησθάνθη προσφάτως.

  23. @Βαγγέλας:
    Ελπίζω φίλε μου να το έχουν νιώσει πολύ περισσότερα παιδιά, ειδικά μετά την φετεινή ανεπανάληπτη καταστροφή. Διαφορετικά δεν γίνεται να ελπίζουμε. Αν δεν αφυπνιστεί ο καθημερινός πολίτης για να πάρει στα χέρια του όσα μπορεί, δεν υπάρχει μέλλον. Τουλάχιστον όχι για τον άνθρωπο και τον πολιτισμό του όπως τον ξέρουμε – η φύση σίγουρα θα βρει άλλο σημείο ισορροπίας, αδιαφορώντας για μας κατά την προσαρμογή.
    Για την Σαλαμίνα όμως δεν θα ανοίξω το στόμα μου, έκανα βλέπεις Ναυτικό. LOL! 🙂

Σχολιάστε

