Που θα ήθελα να δω το όνομά μου

Με προσκάλεσε η Ρενάτα να επιβεβαιώσω ανοιχτά το πόσο ψώνιο είμαι – κι ήρθε η στιγμή. Θα μάθετε λοιπόν πού θα μου άρεσε να δω το όνομά μου.

Η αλήθεια είναι πως άργησα να απαντήσω στο παιχνίδι, γιατί το ερώτημα μου πρόσφερε έναν αναπάντεχο προβληματισμό. Πάντα με θεωρούσα επαρκώς ψώνιο για να μην διστάσω να απαριθμήσω λίστες ολόκληρες, κατεβατά, με αντικείμενα πόθου που όχι μόνο θα ήθελα να έχουν το όνομά μου πάνω τους, αλλά και δεν θα είχα καμία ανησυχία πως οπωσδήποτε θα βρεθούν να το έχουν στο προσεχές μέλλον. Σήμερα δε νιώθω εντελώς έτσι.

Με άλλα λόγια, μέχρι πριν ένα χρόνο και κάτι, οι απαντήσεις μου θα ήταν μεγαλόσχημες και ξεδιάντροπα ψωνισμένες:

  • Οπωσδήποτε ας πούμε θέλω να δω το όνομά μου στο εξώφυλλο ενός βιβλίου. Όχι σαν τίτλο ανόητοι, στη θέση που μπαίνει ο συγγραφέας. Και ναι, το βιβλίο θα πρέπει να είναι fiction. Παρά τις απόπειρες συγγραφής που έχω κάνει εδώ μέσα δεν έχω πεισθεί ότι είμαι σε θέση να το κάνω αυτό. Έχω όμως βάλει χρονοδιάγραμμα στον εαυτό μου – και το σημειώνω εδώ ακριβώς για να αυτοδεσμεύομαι.
  • Στο ίδιο πνεύμα, θα μου άρεσε να βρίσκομαι στα credits κάποιας ταινίας, πάλι στη θέση του σεναρίου. Ή σε μια καλή σειρά μυστηρίου ή sci-fi, δεν θα μου κακόπεφτε.
  • Υπογραφή σε άρθρα σε περιοδικά ή επιφυλλίδες σε εφημερίδες – ελκυστικότατο. Τους ταλαίπωρους τους αναγνώστες λυπάμαι.
  • Τέλος, στις πλέον ψωνισμένες μου στιγμές, φανταζόμουνα το όνομά μου πάνω σε ένα μπουκάλι κρασί: «Κτήμα Μπαμπάκη». Κι αν έφτανα να κάνω και εξώφυλλο στο Decanter, θα ήταν το ισοδύναμο του Όσκαρ για οινοπαραγωγούς.

Τα παραπάνω παραμένουν όμορφα ως όνειρα, αλλά μέχρι εκεί. Με εξαίρεση το βιβλίο: αυτό μπορεί να γίνει ακόμα και αυτοέκδοση κάποια στιγμή, έτσι για να πω ότι έκανα και το μεράκι μου.

Καθώς σκεφτόμουνα την πρόσκληση όμως συνειδητοποίησα πως άλλα θέλω να φέρουν το όνομά μου. Αφιερώσεις σε βιβλία φίλων. Προσκλήσεις σε ευκαιρίες για γλέντι και χαρές. Σχολικά απολυτήρια κι άλλα έγγραφα δίπλα στην καταχώρηση «όνομα πατρός». Θέλω μετά από χρόνια και καιρούς, μετά από καλοκαίρια και χειμώνες, το όνομά μου να είναι κάτω – κάτω σε μια πρόσκληση γάμου, εκεί ακριβώς που μπαίνουν οι οικογένειες του γαμπρού και της νύφης. Μικρά, καθημερινά πράγματα, που κάποια τα έχω ήδη ζήσει. Αυτά θέλω. Αυτά πριν και πάνω απ’ όλα. Αυτά ξανά ή για πρώτη φορά.

Η ζωή μας δεν είναι τόσο οι μεγάλες της στιγμές αλλά οι καθημερινές, που μας συμβαίνουν όσο περιμένουμε τις μεγάλες. Και σίγουρα δεν είναι οι δημόσιες στιγμές, αλλά οι ιδιωτικές αυτές που μετράνε. Αυτές που με ελάχιστους ανθρώπους θέλουμε να μοιραζόμαστε. Λίγοι και καλοί, διαλεγμένοι προσεκτικά. Αυτοί που κρατάνε το όνομά σου στα χείλη τους και στην καρδιά τους σαν πολύτιμο κειμήλιο. Αυτές οι στιγμές είναι που θέλω να ρουφάω και να απολαμβάνω. Οι ιδιωτικές αναφορές τιμούν το όνομά μας περισσότερο από κάθε δημόσια , σε όποιο πλαίσιο και να γίνεται αυτή. Και οι άνθρωποί μας το τιμούν κάθε μέρα, φορώντας το σαν κόσμημα..

Θέλω τελικά το όνομά μου να είναι σε καλές κουβέντες ανθρώπων μου. Και τίποτα παραπέρα. Όμορφα κι όλα τα άλλα, όμως όχι εξίσου σημαντικά.

Πάσα τώρα το παιχνίδι στους:
Artanis (για να θυμηθεί ότι έχει blog)
Ανήσυχος (για να μην παραπονιέται ότι δεν τον καλούν σε παιχνίδια)
Έντεκα (για να καταφέρει να βρει έντεκα πράγματα που θα ήθελε να έχουν το όνομά του)
Γιωρίκας (για να μας γράψει για το χαρτί της άδειας γάμου, χε χε χε)
Στιχάκιας (για να απαντήσει με ρίμα)

Πέντε και σήμερα μείνανε, πολύ καλημέρα σε όλους! 🙂

20 Σχόλια

  1. Για φαντάσου να το δεις σε πρόσκληση γάμου τυπωμένο στα γαλλικά. Μετά από χρόνια εννοώ 😉

  2. Πέρα απ΄το βιbλίο -που το περιμένω ούτωςή άλλως- πολύ μου άρεσαν οι επιλογές σου! 😀

    Θέλω τελικά το όνομά μου να είναι σε καλές κουβέντες ανθρώπων μου. Και τίποτα παραπέρα. Όμορφα κι όλα τα άλλα, όμως όχι εξίσου σημαντικά.

    Αυτό είναι που μετράει τελικά! 😉

  3. Καλά…στις τρεις παραγράφους της «επεξήγησης» με συγκίνησες σκασμένο!
    Πάντως το Domain Mpampakis το έχω σίγουρο και δικαιούμαι την πρώτη-πρώτη συλλεκτική φιάλη!!!!
    😉

  4. Ο ΄Μπαμπάκης είναι πολύ καλό παιδί, παιδιά! Εχει χρυσή καρδιά κι είναι και χρυσοχέρης!

    (δεν είπες ότι έπρεπε οι καλές κουβέντες να βγαίνουν από το στόμα καλών ανθρώπων! κι εγώ που είμαι κακός άνθρωπος, σου χαρίζω μία σαν δώρο Χριστουγέννων! Το κανονικό σου δώρο θα το λάβεις άλλη ώρα!)

    🙂

  5. Πολύ καλές επιλογές 🙂

  6. Εγώ μπορώ να πω που ΔΕΝ θα ήθελα να δω γραμμένο το όνομά μου:
    – σε βεβαίωση παράβασης (ξέρετε, αυτό το ροζ χαρτάκι από την τροχαία)
    – δίπλα στο ‘εναγόμενος’ σε δικαστικά έγγραφα
    – σε τηλεοπτικό παράθυρο κάτω από τη φάτσα μου με τον διευκρινιστικό τίτλο ‘πρόεδρος ληστευθέντων’
    – σε λίστα αναμονής για μεταμόσχευση μαλλιών
    Σε αυτά τουλάχιστον και βλέπουμε….

  7. ζωή να χουμε να τα δούμε βρε!

    υγ αχαχαχαχαχα ακούς εκεί Κ’αβα Μπαμπάκη!!!

    υγ τυρί ρύζι καφέ γάλα Μπαμπάκη !!

    υγ χαχαχαχαχαχ

  8. @Alepou:
    Meta-blogging at its finest! χε χε χε 😉

    @Ρενάτα:
    Να ξέρεις, *και* εγώ το περιμένω!

    @An-Lu:
    Ας γίνει και θα έχεις την πρώτη – πρώτη συλλεκτική κούτα, όχι φιάλη!

    @Κροτ:
    Κόλακα!
    Κι εσύ το κανονικό δώρο άλλη ώρα! (ατμόσφαιρα μυστηρίου…)
    Φτιάξε καμιά βαλίτσα – και φιλιά!

    @Δηιάνειρα:
    Ευχαριστώ.

  9. @Γεράσιμος:
    Για φαντάσου κάτω από παράθυρο να γράφει «μπαμπάκης έμο» 😉

    @Τσαπερδόνα:
    Εσύ θα την βγάλεις με μεταλλικό νερό όταν έρθει η ένδοξη μέρα. 😛

    @N.Ago:
    Δεν μπορώ λοιπόν παρά να σε συγχαρώ για το γούστο σου στα blog που διαβάζεις! χε χε χε

  10. Μπαμπάκις χρονια πολλά και καλά. Κι ότι έχεις κατα νου, να το βάλεις μπροστά κι άστο….μόνο του τελικά θα προχωρήσει.
    ριτς

  11. Μπαμπάκη, να το δούμε κάποια στιγμή το βιβλίο, εντάξει; 😀 Άντε, θα σου σχεδιάσω και το εξώφυλλο!
    Φιλιά και καλές γιορτές να έχουμε 😀

  12. @ritsmas:
    Πολλές – πολλές ευχαριστίες, για την πολύ – πολύ ουσιαστική ευχή.
    Ό,τι καλύτερο σε σένα και στους ανθρώπους σου εύχομαι. 🙂

    @Μαρία:
    Α-χα! Έχουμε ήδη προσφορά για τα βασικά λοιπόν – το εξώφυλλο! 😉
    Φιλιά πολλά, και ό,τι καλύτερο και σε σένα και τους δικούς σου.

  13. Τις καλύτερες ευχές μου για Χρόνια Πολλά με υγεία και Καλά Χριστούγεννα !!!

  14. @N.Ago:
    Πολλές ευχές κι από μένα, Υγεία και Χαρά, σε σένα και στους ανθρώπους σου! 🙂

  15. δε σας έχω ξεχάσει. Θα απαντήσω -έμμετρα-
    μετά τις γιορτές

  16. @Στιχάκιας:
    Ούτε κι εγώ έχω ξεχάσει. Θα αναμένω – άμετρα. 😉
    Πολλές – πολλές ευχές!

  17. Σκεφτόμουν (και συγνώμη για το μακάβριο, γιορτιάτικα) ότι θα ‘θελα να δώ το όνομά μου σε αγγελτήριο κηδείας.

    Γιατί, βλέποντάς το, θα καταλάβαινα ότι την έχω γλιτώσει…

  18. @Σκύλος της Β.Κ.:
    Προφανώς δεν πήρες το όνομα του παππού σου, αλλιώς θα το είχες δει ήδη…
    Μακάβριο, το ξέρω, αλλά εσύ άρχισες πρώτος! 😉

  19. […] ως: τα άσχετα — stixakias @ 4:16 μ.μ Πρώτη φορά με κάλεσαν να παίξω σε παιχνίδι να πω –λέει- που θα ‘θελα […]

Σχολιάστε

