Short cut 4: Εποχικότητα

Μερικά σύντομα στιγμιότυπα των τελευταίων ημερών, ένα ιδιόρρυθμο στίγμα όσων ήρθαν και ήδη φεύγουν.

Μου αρέσει να ψωνίζω από την λαϊκή. Δεν το καταφέρνω συχνά, αλλά πάντα το απολαμβάνω. Σου μεταδίδει την αίσθηση της αφθονίας και της φρεσκάδας, ειδικά στα προϊόντα που είναι στην εποχή τους.

Ε, τώρα τελευταία, οι εποχές έχουν καταργηθεί τελείως. Εντάξει, ντομάτες μες το καταχείμωνο βρίσκαμε εδώ και καιρό. Οι φράουλες με κάνουν και απορώ εδώ και εβδομάδες. Αλλά την προηγούμενη Πέμπτη πέτυχα στον ίδιο πάγκο κάστανα και καρπούζια.

Προτίμησα να μην πάρω κανένα από τα δύο. 🙂

20 Σχόλια

  1. και πολυ καλα εκανες !! μα τι μας δινουν και τρωμε…ελεος πια! και καλα εμεις το θεμα ειναι τα παιδια …τι τα ταιζουμε τα καημενα!

  2. Και πολύ σοφά έπραξες!
    Άκου καρπούζι μες το χειμώνα. Δεν ήταν ελπίζω το τετράγωνο που κατασκέυασαν οι Ιάπωνες πριν από λίγα χρόνια ε; 😉

  3. Παγκοσμιοποίηση.
    Πάντα υπήρχαν καρπούζια μες το χειμώνα.
    Απλα παλαιότερα τα έφερνε μόνο ο ΑΒ στην Φιλοθέη. Με τις αυξημένες τιμές των εγχώριων προιόντων, χειμώνα καλοκαίρι έχουμε όλα τα καλούδια.

    Πάντως μιας και έχουμε παιδιά θα σου πω μία inside information. Τις ελληνικές φράουλες από την Μανωλάδα και όχι μόνο αν δεν μπορείς να τις αποφύγεις, να τις πλένεις βιολογικά!!!
    Είναι από τα φρούτα που ραντίζονται πολύ παραπάνω από τον μέσο όρο!
    😉

  4. μπορεί να ήταν καρπούζια από το νότιο ημισφαίριο που έχει καλοκαίρι.
    γιατί δλδ να τα απορρίψεις τα κακόμοιρα?

  5. @alepou:
    Με πρόλαβες στο τετράγωνο καρπούζι. Όταν το είχα διαβάσει, κουφάθηκα. Τετράγωνο για να πιάνει λιγότερο χώρο στον πάγκο του supermarket.

    @μπαμπάκης:
    Κάθε πράγμα στο καιρό του και κολιός τον αύγουστο, που έλεγαν και οι παλαιότεροι. Για τώρα, πορτοκαλάκι και μηλαράκια, κατά προτίμηση βιολογικά 🙂

    Ι.

  6. @Αύρα:
    Μόλις αποκτήσεις παιδί συνειδητοποιείς πόσα σκουπίδια βάζουμε στο στόμα – και στο σώμα – μας!

    @Αλεπού:
    Όχι, ευτυχώς! Φαντάζεσαι; 🙂

    @Φίλος:
    Σωστά, αλλά στην λαϊκή δεν υποτίθεται ότι ο παραγωγός συναντιέται απ’ ευθείας με τον καταναλωτή; Ποιος παραγωγός της Αργεντινής αποφάσισε να κουβαληθεί στο Λεκανοπέδιο, Γενάρη μήνα, να μας πουλήσει τα καρπούζια του; 🙂
    Το ήξερα για τις φράουλες, αλλά κάνεις και το αναφέρεις. Είναι ίσως το πιο επιβαρυμένο με χημικά φρούτο. Τις συμβατικές τις αποφεύγουμε, βιολογικές και μόνο. Αν θέλεις να μην τρως φυτοφάρμακα, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική.

    @Κροτ:
    Βλ.απάντηση προς Φίλο: στην λαϊκή περιμένω ότι θα συναντήσω παραγωγούς, όχι εισαγωγείς.
    Αλλά πού να ξέρετε εσείς, οι γκουρμέδες των σαλονιών, από πρώτες ύλες… 😛

    @ΙΚΔ:
    Και με τα λεμόνια το έχουν κάνει, για να στοιβάζονται πιο βολικά στο ψυγείο λέει. Η τρέλα δεν πάει στα βουνά, πάει κατ’ ευθείαν στην Ιαπωνία.
    Συμφωνώ απόλυτα και μάλιστα κυνηγάμε την εποχικότητα. Ποιος ο λόγος άλλωστε να φάω κάτι εκτός εποχής, λες και δεν βρίσκω άλλα, εξίσου νόστιμα, φρούτα ή σαλατικά;

  7. Ακριβώς επειδή έχω μεγαλώσει μέσα στις πορτοκαλιές και τις λεμονιές και τις μανταρινιές του αργολικού κάμπου, ξέρω τι φάρμακα κουβαλάνε όλα εκείνα τα τάχα μου αθώα και φρέσκα ξαπλωμένα τους πάγκους των αγορών… Δεν έχετε ιδέα τι έχουν πάνω τους οι ντομάτες από τα θερμοκήπια…
    Εγώ κατά παράδοξο τρόπο συχαίνομαι τα παζάρια και τις αγορές, αλλά έχω ένα μανάβικο κοντά στο σπίτι μου που είναι πραγματικά η Εδέμ δίπλα μου 🙂

  8. Εγώ πάντως πάντα τρελλαινόμουν με τα σταφύλια τον Ιανουάριο… Έ Λ Ε Ο Σ…

    Α, και τη λαϊκή ποτέ δεν τη συμπάθησα. Δεν ξέρω γιατί. Πιο πολύ από όλα όμως μισώ τις ντομάτες Βελγίου στη συσκευασία του σούπερ μάρκετ. 10 ντοματούλες, ίδιο χρώμα, ίδιο σχήμα ίδιο μέγεθος. ΤΙ ΤΡΩΜΕ;;;;;;

  9. Και πολύ σωστά έκανες….εύγε! :))

  10. Εγώ πάλι έχω να πάρω λαχανικό από λαϊκή κάπου14 χρόνια, (εξαιρείται η Θεσσαλονίκη που πηγαίνω Σαββατοκύριακα ή γιορτές και η λαϊκή είναι κάτω από το σπίτι μου, αλλά αυτό συμβαίνει 4-5 φορές το χρόνο…) γιατί ή υπάρχουν σπιτικά ή ψωνίζω από το βιολογικό μανάβικο (καλά, καμία σχέση στην γεύση…). Φράουλες, έχουμε σπιτικές και σου συνιστώ να βάλεις στο μπαλκόνι σας. Εναλλακτικά, προτιμώ να μην φάω. Αλλά η μπουτίκ λάικα είναι η αγαπημένη μου βόλτα κυρίως στα υφασματοειδή και άλλα μπιχλιμπίδια, για να μην αναφέρω το πολιτιστικό του πράγματος!!!
    ;-D

  11. Πάντως λίγα κάστανα στο τζάκι δεν θα με πείραζαν καθόλου… Αρκεί να μην έβγαζαν πόδια να φύγουν!

  12. Ε , μα τα … γκλάμουρους φρούτα του πάθους , δίπλα στα … ταπεινά μούσμουλα , τι σου λένε ;
    Τα έχουμε ισοπεδώσει όλα …

  13. @scalidi:
    Εμένα μου αρέσει η αγορά. Αν και άνθρωπος χαμηλών τόνων, χαίρομαι την ζωηράδα και την βαβούρα της. Από την άλλη, δεν την θέλω πλημμυρισμένη στο πλήθος, και ειδικά όταν το πλήθος αυτό είναι υστερικές γιαγιάδες και γερο-παράξενοι παππούδες! 🙂

    @industrial daisies:
    Το κανονικό σχήμα, μέγεθος, χρώμα κλπ είναι σημάδι ότι πρέπει να αποφύγεις τον συγκεκριμένο πάγκο. Αντίθετα, καλό είναι να υπάρχει μια «αντικανονικότητα», μην σου πω απαραίτητο!
    Το τι τρώμε είναι μεγάλη συζήτηση πάντως. Φαντάσου, αυτά τα βλέπουμε. Αν πάμε στο τι έχουν φάει τα ζώα που τρώμε εμείς, δεν θα ξαναβάλουμε τίποτα στο στόμα μας!

    @Νιόβη:
    Μερσί.

    @Σοφία:
    Θα μου τρίβεις κάθε τρεις και λίγο τα καλά του να ζεις μακρυά από το κλεινόν άστυ;
    Εκνευριστικέ άνθρωπε!!!

    @Γιωρίκας:
    χα χα χα χα χα – λες; Και να γυρίσουν μετά με στρατό από κάστανα για να μας εκδικηθούν; 😆

  14. @Silia:
    Δεν πειράζει, αρκεί να στέλνεις την παραδουλεύτρα στην λαϊκή και να μην πηγαίνεις ο ίδιος. 😉

  15. Μπορώ να έχω μη μεταλλαγμένα καρπούζια σε μέγεθος καστάνου;

    Πολλά ζητάω…ε;

    (Τώρα εγώ φταίω που η ερώτηση ακούστηκε σαν αίτηση για εγχείρηση αλλαγής στήθους;;;; lol δλδ)

  16. την καλησπέρα μου 🙂

  17. εγώ θα τα περνα

    υγ αρκεί να μην ήταν τα κάστανα πράσινα με ρίγες
    και τα καρπούζια καφέ

    υγ κατά τ άλλα δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα…

  18. @gremiii:
    Είσαι το target group για τσιπς με γεύση καρπούζι, απ’ ό,τι φαίνεται…

    @Δηιάνειρα:
    Καλημέρα κι από μένα. Διαβάζεις βρε τα κείμενα ή κάνεις κλικ κατ’ ευθείαν στα σχόλια; (απορία κι αυτή…) 🙂

    @Τσαπερδόνα:
    Για να σου στείλω τον Αθήναιο να σου εξηγήσει δυο κουβέντες… χε χε χε

  19. Α, κι εμένα μ’ αρέσει πολύ η Λαϊκή, αυτή η αίσθηση αφθονίας και φρεσκάδας, που λες, μ’ αρέσει να τριγυρνώ και να χαζεύω, μ’ αρέσουν ακόμη κι οι στριμμένοι παππούδες και γιαγιάδες, ειδικά όταν τσακώνονται, τους κάνω πολύ χάζι. Ισως να φταίει βέβαια ότι δεν έχω τη δυνατότητα να πηγαίνω συχνά, μιας και στη γειτονιά μου γίνεται καθημερινή και δουλεύω.
    Πάντως, όπως πληροφορήθηκα, την προηγούμενη Τρίτη εμείς είχαμε ακόμη και κεράσια με μόνο 39 ευρώ το κιλό!

  20. @Maria Iribarne:
    Μιλάμε για τα μόνο κεράσια που ξέρω με κουκούτσια 24 καρατίων! 😉

Σχολιάστε

